Sökning: "Brand personality in Social media"

Visar resultat 1 - 5 av 54 uppsatser innehållade orden Brand personality in Social media.

  1. 1. Bringing Brands to Life: A study on the impact of brand anthropomorphism and personalization on advertisement attitudes in a social media context

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Sofia Alm; Rebecca Åbom; [2023]
    Nyckelord :Brand Anthropomorphism; Personalization; Privacy Concerns; Brand Trust; Advertisement Attitudes;

    Sammanfattning : Brand anthropomorphism is a frequently used marketing strategy to enhance a brand's humanlike features and characteristics. Businesses use brand anthropomorphism to increase their brands' appeal, likeability, and memorability for consumers. LÄS MER

  2. 2. Does one's cultural background make a difference? : Exploring motivations for consumer engagement on social media

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Helena Vahnberg; Yara Jallad; [2023]
    Nyckelord :consumer engagement; social media; uses and gratification theory; consumers online brand-related activities;

    Sammanfattning : Background: Social media has become a crucial aspect of individuals lives and it has provided businesses with a unique opportunity to connect with their customers. Instagram has grown to become one of the most widely used social networking sites in the world and there is a diversity of motivations of why consumers choose to engage with brand-related content on social media. LÄS MER

  3. 3. Trocaderos rebranding – från töntigt till trendigt : En kvalitativ fallstudie om varumärkespersonligheten som strategisk aspekt vid rebranding

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hanna von Szalay; Vendela Nygren; [2023]
    Nyckelord :Rebranding; brand personality; brand strategy; Aaker; beverage industry; Trocadero; Rebranding; varumärkespersonlighet; varumärkesstrategi; Aaker; dryckesindustrin; Trocadero;

    Sammanfattning : I studier om rebranding görs det ofta en uppdelning i en visuell och en strategisk aspekt, där fokus i huvudsak ligger på den visuella aspekten. Det som saknas i forskning om rebranding är den strategiska aspekten – bland annat en förändrad varumärkesperson- lighet. LÄS MER

  4. 4. How Generation Z perceive brand personality on TikTok

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Bea Burke; Katrina Mitrofanova; [2023]
    Nyckelord :Generation Z; personality dimensions; brand personality; TikTok;

    Sammanfattning : Background: Since its publication in 1997, Jennifer Aaker’s brand personality model has been challenged but none of the publications have had the same seminal effect. Additionally, differences in perceptions of Aaker’s personalities have been found which suggests a gap of knowledge to research. LÄS MER

  5. 5. "Jag är helt enkelt en parasit som ska utrotas!" : En retorisk analys av Paolo Robertos kriskommunikation efter Insats torsk

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Matilda Löfstedt; Maja Windell; [2022]
    Nyckelord :crisis communication; image repair theory; rhetoric; qualitative text analysis; Paolo Roberto; crisis of confidence; social media; sex scandal; kriskommunikation; image repair theory; retorik; kvalitativ textanalys; Paolo Roberto; förtroendekris; sociala medier; sexskandal;

    Sammanfattning : Studien “Jag är helt enkelt en parasit som ska utrotas!” ämnar analysera TV-profilen och entreprenören Paolo Robertos kriskommunikation i samband med den förtroendekris som uppstod när han greps för sexköp i polisoperationen Insats torsk våren 2020. Syftet med studien är att undersöka hur en offentlig svensk person hanterar och kommunicerar en kris som drabbar det personliga varumärket och personens image. LÄS MER