Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 96 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Distriktssköterskans ledarskap i hemsjukvård - ett förtroendefullt samarbete : En litteraturstudie

    Magister-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Josephine Aarni; Linda Hornström; [2024]
    Nyckelord :Home health care; district nurse; to lead; experiences; Hemsjukvård; distriktssköterska; att leda; erfarenheter;

    Sammanfattning : Introduktion: Inom de närmsta åren kommer fler personer att behöva hemsjukvård i Sverige och den blir alltmer avancerad. Detta ställer höga krav på all vårdpersonal. Distriktssköterskan som ansvarar för patientens sjukvård i hemmet delegerar mer än hälften av sjukvårdsuppgifterna till omvårdnadspersonal. LÄS MER

  2. 2. Sjuksköterskors upplevelse av hälsolitteracitet hos föräldrar som är tveksamma till vaccination av sina barn : En intervjustudie

    Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för hälsa och välfärd

    Författare :Jenny Vestin; Jenny Back Ågren; [2024]
    Nyckelord :Childhood vaccination; health literacy; hesitance; interview study; thematic analysis; Barnvaccination; hälsolitteracitet; intervjustudie; tematisk analys; tveksamhet;

    Sammanfattning : Bakgrund Alla barn i Sverige har rätt till barnhälsovård, vars uppgift bland annat är att följa och stödja barnets hälsa och utveckling. Forskning visar att vaccination är den enskilda orsaken till att sjukdomsutbrott i samhället har minskat. Trots detta råder ibland tveksamhet hos föräldrar att vaccinera sina barn. LÄS MER

  3. 3. Sambandet mellan läsförståelse och problemlösning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Emma Povoa Berggren; My Puric; [2024]
    Nyckelord :Mathematics; primary school; reading comprehension; word problem solving; Matematik; grundskola; läsförståelse; problemlösning;

    Sammanfattning : The aim of this study was to examine the correlation between reading comprehension and word problem solving in mathematics. The study focuses on how linguistic inclusion or exclusion in primary classrooms affects students' performance in mathematics, mainly in the area of word problem solving. LÄS MER

  4. 4. Linking for Peace. An affordance perspective of LinkedIn as an instrument for peace professionals to advance constructive conflict resolution and transformative efforts

    Master-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Jasmine Traore; [2023-11-22]
    Nyckelord :Affordances; Human Computer Interaction HCI ; Peace and Conflict Research;

    Sammanfattning : Has LinkedIn become the platform for a global community of practice for peace professionals? Does it have the potential to be? An inductive approach to Reflexive Thematic Analysis (RTA) following Braun and Clarke’s six-phase methodology was used as an analytic instrument on empirical data from 13 semi-structured interviews with professionals in peace mediation, using the theoretical lens of affordances. The participants in the study were found to use LinkedIn to create and sustain meaningful connections globally and across sectors, learn from empirical knowledge, stories and insights from others and explore economic opportunities. LÄS MER

  5. 5. Flying under the radar? Education for sustainable development in private pilot training

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Michael Stiebe; [2023-06-28]
    Nyckelord :Private Pilot Training; Sustainable Aviation; General Aviation; Transformative Learning; Education for Sustainable Development;

    Sammanfattning : Aim: Private pilot (PPL(A)) training has hardly received any scholarly attention from educational and sustainability science perspectives. Through an Education for Sustainable Development (ESD) perspective, the study aimed at 1) answering how sustainability and sustainable development (SD) are taught in pertinent PPL(A) theory learning material, theory lessons and practical training, 2) identifying gaps pertaining to sustainability and SD in those three components, and lastly 3) explore if and how certificated flight instructors, theory instructors and student pilots experience transformative learning during PPL(A) training, as well as what possibilities these stakeholders see in supporting transformative learning in PPL(A) training. LÄS MER