Sökning: "CRM Ett KUND"

Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade orden CRM Ett KUND.

  1. 1. En förbättrad kundresa med ett CRM-system som möjliggörare : En fallstudie om framgångsfaktorer för en förbättrad relationmellan en försäkringsförmedlare och dess privatkunder urett kundreseperspektiv

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Lowe Olsson; [2023]
    Nyckelord :Customer relationship management; CRM; CRM-system; success factors; customer journey; customer satisfaction; customer expectations; communication.;

    Sammanfattning : Att utveckla bra relationer med sina kunder är en avgörande faktor för ett företags framgång. Deinteraktioner med företaget som kunden gör kan ses som en resa där bland annat framgångsfaktorernakommunikation, transparens och intern kompetens är väsentliga för en stor kundnöjdhet. LÄS MER

  2. 2. A model for predicting the win propensity of new B2B opportunities across multiple companies

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Simon Persson; [2022]
    Nyckelord :CRM; B2B; Win propensity prediction; Sales; Supervised Learning; Machine Learning; CRM; B2B; Förutsägelse av affärsmöjligheter; Försäljning; Väglett lärande; Maskininlärning;

    Sammanfattning : For a sales representative, a complex part of their work is determining the outcome of a potential deal with a customer. Most (if not all) processes today are based on guesses and gut feelings, making it hard to track progress. LÄS MER

  3. 3. Managing Product Allocation in a Scarce and Uncertain Supply Chain : Activities in a FMCG Company

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Adam Wikensten; [2022]
    Nyckelord :Product Scarcity; Product Allocation; FMCG; Supply Chain; CRM; Produktbrist; Produktallokering; FMCG; Leverantörskedja; CRM;

    Sammanfattning : This case study is investigating the challenge of managing product scarcity in the supply chain by allocating scarce products to customers while maintaining customer relationships in the Fast-Moving Consumer Goods (FMCG) sector. Previous solutions on how to manage the situation of allocating scarce products have been inadequate, highly manual, and timeconsumingwork for all stakeholders. LÄS MER

  4. 4. Hur företag inom dagligvaruhandeln kan uppnåett framgångsrikt arbetssätt med CRM-system : Vilken roll har insamlade data?

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Emanuel Andersson; [2020]
    Nyckelord :CRM;

    Sammanfattning : Inom dagligvaruhandeln har det varit ett problem att data har samlats in men att företag intehar utnyttjat denna data fullt ut. Det har även varit ett problem att företag har riktat in sig pånya kunder trots att det har visats sig vara mer lönsamt att rikta in sig på befintliga kunder isin marknadsföring. LÄS MER

  5. 5. Social CRM i SME : En utvärderande studie av små och medelstora företags förväntningar och resultat av att använda social CRM

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Angelika Doxakis Berg; [2020]
    Nyckelord :CRM; Social CRM; SME; Social media; CRM; Social CRM; SME; Sociala medier;

    Sammanfattning : Customer Relationship Management (CRM) is a strategy that helps companies develop and manage their customer relationships. CRM helps the company with a better understanding of the customer and the customers needs. LÄS MER