Sökning: "CSR 2.0"

Visar resultat 6 - 10 av 11 uppsatser innehållade orden CSR 2.0.

  1. 6. “CSR is not important to us because...” : A moral disengagement theory approach to CSR improvement in Swedish companies

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Hanna Vallström; Towe Lindholm; Ala AbuBakr; [2017]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility CSR ; CSR 2.0; Progressive CSR; Moral Disengagement; Justification; Middle Management; Middle Manager; Sweden;

    Sammanfattning : This thesis is a moral disengagement theory approach to CSR improvements in Swedish companies. The purpose is to investigate what and how justifications are a barrier for middle managers’ contributions to a firm's CSR improvements in Swedish companies. LÄS MER

  2. 7. Contaminated sites: a comparison between the Italian and the Swedish approach

    Master-uppsats, KTH/Mark- och vattenteknik

    Författare :Matteo Tabiadon; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The assessment of the risk posed by a polluted site towards humans and the environment is an important issue. The methodology to define a conceptual model of the site of study and to perform the risk assessment can differ significantly for each country thus, the comparison between different methods to approach polluted sites, can highlight which are the aspects that should be included or modified in the risk assessment methodology to ensure reliable outcomes. LÄS MER

  3. 8. Lojalitet och de svenska bankerna: En kvantitativ studie om vad som driver kundlojalitet på den svenska bankmarknaden idag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Lindberg Hansen; Emelie Nortén; Jacob Gustafsson; [2017]
    Nyckelord :CSR; teknikmognad; kundlojalitet; Lojalitet; e-lojalitet; bank; online; servicekvalitet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Lojalitet och de svenska bankerna - En kvantitativ studie om vad som driver svenska bankkunders lojalitet Seminariedatum: 12 januari 2017 Ämne/kurs: FEKH29, Business Administration: Degree Project in Marketing Undergraduate Level, 15 högskolepoäng. Författare: Emelie Nortén, Caroline Lindberg Hansen, Jacob Gustafsson Handledare: Johan Jansson Nyckelord: lojalitet, e-lojalitet, bank, online, servicekvalitet, CSR, teknikmognad, kundlojalitet Syfte: Studiens syfte är att genom en kvantitativ undersökning studera hur de upplevda CSR- insatserna, den upplevda servicekvaliteten och den egna teknikmognaden påverkar svenska kunders lojalitet till sin bank, utifrån konsumentens perspektiv. LÄS MER

  4. 9. Web 2.0 som verktyg för dialog Hur utvecklar företag dialogen av CSR till sina intressenter?

    Kandidat-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :Ahmed Abualqumssan; Pether Pettersson; [2015-11-12]
    Nyckelord :CSR; Corporate Social Responsibility; CSR 2.0; Web 2.0; sociala medier; dialog;

    Sammanfattning : Corporate Social Responsibility (CSR) har setts som ett sätt att både ta ansvar och minska risken för att oegentligheter ska existera i företag. Företaget behöver i en allt mer uppkopplad värld föra en dialog med sina intressenter om sitt CSR-arbete och i en sådan dialog spelar Web 2.0-tjänster en avgörande och viktig roll. LÄS MER

  5. 10. An Analysis on Developing a Common CSR Labeling System in the Fashion Industry

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nurunisa Çizmeci; [2015]
    Nyckelord :CSR labeling; Fashion Industry; Consumer Awareness; Sustainability;

    Sammanfattning : The negative impact of the fashion industry on both society and environment cannot be ignored, especially in recent years, due to news and reports on the negative impacts of the industry has raised awareness among consumers. Some of the consumers started questioning the fashion companies’ operations and demand for more sustainable supply chains. LÄS MER