Sökning: "CSR 2.0"
Visar resultat 6 - 10 av 11 uppsatser innehållade orden CSR 2.0.
6. “CSR is not important to us because...” : A moral disengagement theory approach to CSR improvement in Swedish companies
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : This thesis is a moral disengagement theory approach to CSR improvements in Swedish companies. The purpose is to investigate what and how justifications are a barrier for middle managers’ contributions to a firm's CSR improvements in Swedish companies. LÄS MER
7. Contaminated sites: a comparison between the Italian and the Swedish approach
Master-uppsats, KTH/Mark- och vattenteknikSammanfattning : The assessment of the risk posed by a polluted site towards humans and the environment is an important issue. The methodology to define a conceptual model of the site of study and to perform the risk assessment can differ significantly for each country thus, the comparison between different methods to approach polluted sites, can highlight which are the aspects that should be included or modified in the risk assessment methodology to ensure reliable outcomes. LÄS MER
8. Lojalitet och de svenska bankerna: En kvantitativ studie om vad som driver kundlojalitet på den svenska bankmarknaden idag
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Lojalitet och de svenska bankerna - En kvantitativ studie om vad som driver svenska bankkunders lojalitet Seminariedatum: 12 januari 2017 Ämne/kurs: FEKH29, Business Administration: Degree Project in Marketing Undergraduate Level, 15 högskolepoäng. Författare: Emelie Nortén, Caroline Lindberg Hansen, Jacob Gustafsson Handledare: Johan Jansson Nyckelord: lojalitet, e-lojalitet, bank, online, servicekvalitet, CSR, teknikmognad, kundlojalitet Syfte: Studiens syfte är att genom en kvantitativ undersökning studera hur de upplevda CSR- insatserna, den upplevda servicekvaliteten och den egna teknikmognaden påverkar svenska kunders lojalitet till sin bank, utifrån konsumentens perspektiv. LÄS MER
9. Web 2.0 som verktyg för dialog Hur utvecklar företag dialogen av CSR till sina intressenter?
Kandidat-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Corporate Social Responsibility (CSR) har setts som ett sätt att både ta ansvar och minska risken för att oegentligheter ska existera i företag. Företaget behöver i en allt mer uppkopplad värld föra en dialog med sina intressenter om sitt CSR-arbete och i en sådan dialog spelar Web 2.0-tjänster en avgörande och viktig roll. LÄS MER
10. An Analysis on Developing a Common CSR Labeling System in the Fashion Industry
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : The negative impact of the fashion industry on both society and environment cannot be ignored, especially in recent years, due to news and reports on the negative impacts of the industry has raised awareness among consumers. Some of the consumers started questioning the fashion companies’ operations and demand for more sustainable supply chains. LÄS MER