Sökning: "Can Sjöholm"
Visar resultat 1 - 5 av 59 uppsatser innehållade orden Can Sjöholm.
1. Diving Deep: Seabird foraging tactics and local prey field
Master-uppsats, SLU/Dept. Of Aquatic ResourcesSammanfattning : Foragers in patchy environments need to decide what patches to use and how to allocate their time between them. Optimal foraging theory describes these choices through the relationship between energy expenditure and energy gain. LÄS MER
2. Uppblåsbart knäskydd
M1-uppsats, KTH/ProduktionsutvecklingSammanfattning : Inom idrott idag är knäskador en av de vanligaste skador som uppstår i sporter som innebandy eller fotboll exempelvis. Dessa knäskador innefattar skador som korsbandsskador, meniskskador och ledbandsskador för att nämna några. LÄS MER
3. "Det sitter i ryggmärgen" : En kvalitativ studie om kommunala riktlinjers påverkan på biståndshandläggares beslutsfattandeprocess
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : The aim of this study was to examine in what way municipal guidelines affect care managers aid assessments process. The study also examined if it is possible for care managers to make aid assessment decisions that exceed references in municipal guidelines and whether there was a resistance from colleagues or managers when care managers make those decisions. LÄS MER
4. "Återhämtning blir ju viktigare för varje år" : Medarbetares syn på aspekter som främjar ett hållbart arbetsliv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/PsykologiSammanfattning : Studiens syfte var att undersöka vad medarbetare på ett Mellansvenskt fastighetsbolag upplever som främjande för ett hållbart arbetsliv. Data samlades in via nio semistrukturerade intervjuer och analyserades genom en induktiv tematisk analys. Analysen resulterade i fem huvudteman varav två hade två till tre underteman. LÄS MER
5. Feminism till salu! : En kvalitativ multimodal socialsemiotisk analys som undersöker hur femvertising materialiseras i tre svenska reklamfilmer
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Selling Feminism is a qualitative multimodal social-semiotic analysis that examines and maps how social-semiotic resources are used to materialize femvertising in Swedish marketing communication. The study also discusses what the use of the identified resources can say about the Swedish culture's perception of feminism and the meaning of femvertising. LÄS MER