Sökning: "Celina Johansson"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Celina Johansson.

  1. 1. Internetbank som innovation : Internettjänster för ökat kundvärde

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomi

    Författare :Celina Johansson; Hilda Mattsson; [2023]
    Nyckelord :Internet banking; Traditional banking; Customer Value; Innovation; Digitalization; Internetbank; Traditionell bank; Kundvärde; Innovation; Digitalisering;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie belyser traditionella- och internetbanker i Sverige ur ettinnovationsperspektiv med fokus på kundvärde. Internetbankerna erbjuder idag tjänster somkan utföras när som helst av kunderna vilket gör att den traditionella banken inte är likarelevant som förr. LÄS MER

  2. 2. Development of dynamic managerial capabilities to facilitate an automotive company’s digital transformation : A case study at Volvo Group

    Master-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Frida Johansson; Celina Oberhauser; [2023]
    Nyckelord :Digital Transformation; Digitalization; Dynamic Managerial Capabilities; Dynamic Capabilities; Automotive Industry;

    Sammanfattning : Background: IT has been reshaping competition and strategy for decades. However, the current wave of IT-driven competition is distinct from previous ones. As new digital technologies have a disruptive effect, organizations must adapt to remain competitive. LÄS MER

  3. 3. Record labels' chance to drive the future! How record labels handle the changing landscape to create value in the relationship between record label and artist as well as artist and consumer

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Celina Johansson; [2020]
    Nyckelord :Music industry; Record labels; Market orientation; Service logic; Consumer engagement;

    Sammanfattning : The digital advancement has enabled a shift in the power dynamics of different players in the industry. For instance, the digital music services and platforms that help artists to release their music independently, hence artists don't need the record labels to release their music and connect with fans. LÄS MER

  4. 4. Personifiering, överväger fördelarna nackdelarna? - en kvantitativ studie om effekterna av personifierade banners

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Celina Johansson; Xuechen Zuo; [2017]
    Nyckelord :Trust; Personalization; Purchase intention; Click through rate;

    Sammanfattning : Internet is not only a media channel that is increasingly used but also a marketing channel with strong potential. By the help of technology, marketers today can show the right message to the right people at exactly the right moment. LÄS MER

  5. 5. Sportkonsumtion online

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :CELINA FLÜGGE PRAPHAROT; MATILDA SVENSSON; SARA JOHANSSON; [2014]
    Nyckelord :E-handel; köpprocess; sportkonsument; engagemang; konsumentbeteende; kundvärde;

    Sammanfattning : Sammanfattning Svensk titel: Sportkonsumtion online Engelsk titel: Online sport consumption Utgivningsår: 2014 Författare: Celina Flügge Prapharot, Sara Johansson & Matilda Svensson Handledare: Anita Radon Det råder stor konkurrens för företag som verkar på E-handelsmarknaden. I takt med att allt fler konsumenter väljer att handla över nätet ökar tillväxten på e-handeln. LÄS MER