Sökning: "City center branding"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden City center branding.
1. Why do we "double tap" the image? : A case study on engagement in social media through communicated city center attributes
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälleSammanfattning : This thesis is concerned with place user engagement on a place brand’s social media account. It is argued that a place brand through communicated place attributes can stimulate place users to engage and interact with the brand. LÄS MER
2. The death of the city centers : A qualitative study of the use to brand city centers
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Place branding originates from the original term branding and attempts to brand a place instead of a product. Current place branding theories are blurry and many theories have occurred, which has caused confusion among the research community. LÄS MER
3. The involvement of a university as a stakeholder in the place branding process. Case:Jönköping Science City
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: Strategic place branding has gained increased recognition lately, both scholarly and inpractice. Because of globalization, cities are today constantly competing with othercities all over the world. Therefore it is today important for a city to communicate animage that is distinguished from others. LÄS MER
4. Multi-arenor : Inverkan på turismnäringen- flöden- och symboliska värden
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikationSammanfattning : Idrottsarenor, och för denna uppsats del, ishockeyarenor, har med åren kommit att få större betydelse än bara den betydelsen den skapar för själva idrottsföreningen och laget som spelar där. Allt fler arenor har fått ett så kallat multi koncept och således blivit multi-arenor. LÄS MER
5. Köpcentrum - Ett framtida multikoncept : Varumärkesbyggande med hjälp av sinnen och upplevelser
Kandidat-uppsats, Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Forskningsfråga: Vad kan komma att karaktärisera köpcentrum i framtiden? Syfte: Syftet med denna uppsats är att med avseende på såväl nutid som framtid analysera på vilket sätt arbetet inom köpcentrum är inriktat för att stärka varumärket, klargöra sinnenas betydelse för köpcentrum och tydliggöra hur köpcentrum förhåller sig till konkurrensen från olika typer av handelsplatser. Metod: I denna uppsats har en kvalitativ forskningsmetod antagits. LÄS MER