Sökning: "Cognitive Accessibility"

Visar resultat 26 - 30 av 67 uppsatser innehållade orden Cognitive Accessibility.

  1. 26. Students’ holiday air travel behaviors: a flyer’s dilemma

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Elena Zucchini; [2021]
    Nyckelord :Pro-environmental behaviors; holiday air travel; air transportation; climate change; students; theory of planned behavior; value-belief-norm theory; awareness-attitude behavior gap; contextual gap; cognitive dissonance theory; sustainable destination development;

    Sammanfattning : Holiday air travel behaviors are nowadays a significant issue in relation to climate change and sustainable tourism. Indeed, transportation, and especially air transportation, have a significant role in climate change. LÄS MER

  2. 27. Bibliotekariers arbete med kognitiv tillgänglighet i marknadsföring och kommunikation : En intervjustudie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Catrin Bergström; [2021]
    Nyckelord :tillgänglighet; kommunikation; marknadsföring; kognitiv funktionsnedsättning; relationsmarknadsföring; informationsbarriärer; bibliotekssamarbete; biblioteksutveckling;

    Sammanfattning : The aim of the thesis is to gather knowledge about how public libraries work with cognitive accessibility in marketing and communication activities and to investigate opportunities for knowledge sharing. Users with disabilities are a priority group for public libraries, but research on working methods is lacking. LÄS MER

  3. 28. DigiJag: A participatory design of an e-learning and social platform accessible to users with moderate intellectual disabilities

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Nikolaos Syropoulos; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Background: Digital education provides lifelong learning opportunities and acquisition of new skills and the importance of developing flexible e-learning platforms, taking into account the endusers’ needs and experiences, is high. People with intellectual disabilities are the most likely group to encounter challenges related to school while they are underrepresented in studies in web accessibility and digital education. LÄS MER

  4. 29. Tillgänglighet - ett krav inget alternativ

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Noor Bahu; Pawel Boguslawski; [2020]
    Nyckelord :Tillgänglighet; Inkludering; Funktionsvariation; Social hållbarhet; Användbarhet; Universell utformning; Accessebility; Inclusion; Disability; Social sustainability; Usability; Universal design;

    Sammanfattning : Detta kandidatarbete behandlar tillgänglighetsanpassningarför ökad inkludering på torg i två svenska kommuneri södra Sverige. Jämförelser mellan torgen visar påmöjligheter att förbättra tillgänglighetsanpassningarna påtorgytorna för att utöka tillgänglighet och inkludering istadsmiljön. LÄS MER

  5. 30. DigiJag : A participatory design of an e-learning and social platform accessible to users with moderate intellectual disabilities

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Nikolaos Syropoulos; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Background: Digital education provides lifelong learning opportunities and acquisition of new skills and the importance of developing flexible e-learning platforms, taking into account the end- users’ needs and experiences, is high. People with intellectual disabilities are the most likely group to encounter challenges related to school while they are underrepresented in studies in web accessibility and digital education. LÄS MER