Sökning: "Common European Framework of Reference for languages"

Visar resultat 11 - 15 av 29 uppsatser innehållade orden Common European Framework of Reference for languages.

  1. 11. La competencia intercultural en la enseñanza escolar de idiomas extranjeros : Una recopilación de investigaciones anteriores relacionadas con la competencia intercultural en la enseñanza de idiomas extranjeros

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och kommunikation

    Författare :Daniel Lund; [2019]
    Nyckelord :Culture; L2; Spanish as a foreign language; foreign languages; modern languages; intercultural competence; intercultural dialogue; interculturality; Swedish National Agency of Education Skolverket ; EU; UNESCO; the Common European Framework of Reference for Languages.; Kultur; L2; spanska som främmande språk; främmande språk; moderna språk; interkulturell kompetens; interkulturell dialog; interkulturalitet; Skolverket; EU; Unesco; Gemensam Europeisk Referensram för Språk.; Cultura; L2; ELE; idiomas extranjeros; competencia intercultural; diálogo intercultural; interculturalidad; La Agencia Nacional de Educación Sueca Skolverket ; UE; el Marco Común Europeo de Referencia para las Lenguas.;

    Sammanfattning : Vivimos en un mundo cada vez más globalizado e interconectado, lo que exige nuevas y mejores destrezas en cuanto al comportamiento en contextos interculturales, es decir, contextos donde se encuentran dos o más culturas de manera igualitaria. Documentos rectores para la educación, tanto nacionales (suecos) como internacionales subrayan la importancia de éstas. LÄS MER

  2. 12. Vad avses med språkinlärning? : En kvalitativ studie om GERS påverkan på synen av kunskap i ämnesplanerna i främmande språk i Sverige och Berlin

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Institutionen för språkdidaktik

    Författare :Giulia Da Lio; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The aim of this work is to analyse the influence of CEFR, the Common European Framework of Reference for Languages, on how language learning is presented within the current curricula for upper secondary high school in the subject area of foreign languages in Sweden and in the federal state of Berlin (Germany). The focus is on the notion of knowledge and how the notion of knowledge from CEFR has been translated within the curricula from two different EU school authorities. LÄS MER

  3. 13. “Me gusta el español, pero no lo hablo.” : Un estudio de la fluidez en estudiantes de Español como Lengua Extranjera (ELE) en Jönköping, Suecia.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Yuli Pedraza; [2017]
    Nyckelord :Spanish fluency; pragmatical skills; motivation; conversation in spanish; advanced spanish; spanish as a foreign language.; Fluidez en español; competencias pragmáticas; motivación; conversación; español nivel avanzado; español idioma extranjero;

    Sammanfattning : This is an investigation about the fluency level in Spanish that Swedish students have gotten after studying the course B2 advanced level of Spanish. We used the scale that the Common European Framework of Reference for Languages of the Counsel of Europe has made for the schools. LÄS MER

  4. 14. Oral Communication Strategies in English as a Foreign Language

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och kommunikation

    Författare :Matilda Krohn; Christopher Kindbom; [2017]
    Nyckelord :Oral communication strategies; English as a foreign language; oral communication; language proficiency; strategy use; Muntliga kommunikationsstrategier; engelska som främmande språk; muntlig kommunikation; språkfärdighet; strategianvändning;

    Sammanfattning : The syllabi for the subject English in both Swedish compulsory and upper secondary school state in the core content for English that it should provide the opportunity to learn how to use linguistic strategies in speech, i.e. oral communication strategies. LÄS MER

  5. 15. How Textbooks Teach Rhetoric: : An Analysis of Oral Tasks in TextbooksDeveloped for the English Subject in Swedish Upper-Secondary Schools

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Lizette Johansson; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Rhetoric has been a part of education since ancient Greece and even though it faded away and disappeared for a long time, it was quite recent reintroduced in the Swedish curriculum. This reintroduction is clearly reflected in the European council’s Common European Framework of Reference for Languages, and in the English subject syllabus in the Swedish 2011 curriculum for upper-secondary school. LÄS MER