Sökning: "Common European Framework of Reference for languages"

Visar resultat 6 - 10 av 29 uppsatser innehållade orden Common European Framework of Reference for languages.

  1. 6. Ser todo oídos - Un análisis de las actividades de comprensión auditiva en tres manuales suecos de ELE para el nivel B1

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Göteborgs universitet / Lärarutbildningsnämnden

    Författare :Marilyn Mansilla; [2021-08-05]
    Nyckelord :Spanska; lärande; Spanish; learning;

    Sammanfattning : This paper studies the listening comprehension exercises of three different student textbooks used to learn Spanish as a foreign language (ELE) for upper secondary schools in Sweden, to determine whether these exercises help students develop adequate listening comprehension skills in the target language and level step 4 (the Swedish equivalent to the level B1.1 of the Common European Framework of Reference for Languages or CEFR). LÄS MER

  2. 7. Mediationsaspekte in den schwedischen Rechtsvorschriften für das Fach Deutsch als Fremdsprache

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)

    Författare :Nicole Paulsen; [2021]
    Nyckelord :Mediation; Sprachmittlung; Mittlung; Vermittlung; Fremdsprachenunterricht; Lehrplan; mediering; språkförmedling; förmedling; ämnesplan; språklig aktivitet; moderna språk; kursplan; språkundervisning; tolkning; översättning; translanguaging; flerspråkighet; målspråk; språk klassrum; tyska; svenska;

    Sammanfattning : Abstract  This thesis deals with the linguistic concept of mediation. Although mediation is very common and oc- curs naturally in communication between people, there is no uniform international definition of this linguistic phenomenon. LÄS MER

  3. 8. Nivelación y frecuencia de las palabras de Plan Curricular del Instituto Cervantes : Una comparación entre el nivel de las palabras de Plan Curricular del Instituto Cervantes y su frecuencia en Corpus del Español del Siglo XXI (CORPES)

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för moderna språk

    Författare :Jakob Haraldson; [2021]
    Nyckelord :CEFR; PCIC; levels of learning; teaching and assessment; general reference corpus; CORPES XXI; frequency; second language vocabulary; MCER; PCIC; niveles de aprendizaje; enseñanza y evaluación; corpus general de referencia; CORPES XXI; frecuencia; vocabulario L2;

    Sammanfattning : Plan Curricular del Instituto Cervantes (PCIC) es la versión española del Marco Común Europeo de Referencia para las lenguas (MCER). La meta con el estudio es investigar como son los niveles A1-C2 del PCIC desde una vista de la frecuencia de las palabras. LÄS MER

  4. 9. The representation of speech acts in EFL textbooks in Sweden : An investigation of greetings, requests and refusals in input and output and teacher insights

    Magister-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionen

    Författare :Cristina Alfranca Ramón; [2021]
    Nyckelord :Speech acts; requests; refusals; greetings; EFL textbooks; pragmatic competence;

    Sammanfattning : The teaching of pragmatics is often neglected in foreign language classes despite the wellknown importance of pragmatic competence. No matter how well a learner masters thetarget language, errors of a pragmatic nature may lead to major communicative failure orturbulence. LÄS MER

  5. 10. Le th��tre, un outil p�dagogique pertinent dans l'apprentissage du fran�ais par des d�butants en Su�de

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Galaxie Béchy; [2019]
    Nyckelord :Learning; theatre; educational tools; culture; French as a foreign language;

    Sammanfattning : This study examines if theatre is a relevant tool for helping language students in the learning of the French language in Sweden. The theatre is considered and used as a dramatic and creative play for educational purposes, not for representational purposes. LÄS MER