Sökning: "Common European Framework of Reference for languages"

Visar resultat 21 - 25 av 29 uppsatser innehållade orden Common European Framework of Reference for languages.

  1. 21. Competencia sociopragmática en aprendientes de ELE : Un estudio cualitativo sobre factores incidentes en el aula de bachillerato

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Romanska och klassiska institutionen

    Författare :Jenny Morales Ruiz; [2015]
    Nyckelord :Pragmatics; sociopragmatics; sociopragmatic competence; Spanish as a foreign language; speech acts; teachers; high school students; Spanish textbooks; Pragmática; sociopragmática; competencia sociopragmática; español como lengua extranjera; actos de habla; profesores; estudiantes de bachillerato; manual;

    Sammanfattning : Durante las últimas décadas se han llevado a cabo una serie de discusiones con respecto al rol que deben ocupar los estudios pragmáticos en la enseñanza de lenguas y sus implicaciones en la labor pedagógica (Bardovi-Harlig, 1996). En este sentido, el presente estudio cualitativo tiene por objetivo identificar factores que inciden en la competencia sociopragmática (CSP) en la enseñanza ELE (Español como Lengua Extranjera) dentro de un contexto escolar sueco, con estudiantes de bachillerato de nivel B1-B2 según el Marco Común Europeo de Referencia para las lenguas (MCER). LÄS MER

  2. 22. Metodologías que se usan en la enseñanza del español en distintas escuelas suecas : Su concordancia con el Marco Común Europeo de Referencia para las lenguas

    Magister-uppsats, Institutionen för film och litteratur (IFL)

    Författare :Luis Mira; [2013]
    Nyckelord :Magisterexamen;

    Sammanfattning : ABSTRACT The purpose of this research is to investigate the methodologies being used in teaching Spanish as a foreign language in schools in Nybro and Kalmar. Furthermore, this research aims to prove whether these methodologies conform to the Common European Framework of Reference for Languages. LÄS MER

  3. 23. English Language Teaching in Two Countries in the European Union– Spain and Sweden : A comparative study

    Magister-uppsats, Institutionen för språk och litteratur, SOL

    Författare :Camilla Torstensson; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract The Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) is a tool, developed by the European Commission, which has been used as a base in the development of curricular documents in many countries. This would suggest a high level of similarity between the language teachings in different European countries, but how similar are they really? The aim of this thesis is to make a comparison between the general approach to foreign language teaching in two European countries, Spain and Sweden. LÄS MER

  4. 24. DCFR - ett steg mot en social avtalsrätt?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Alida Liljequist Aspelund; [2012]
    Nyckelord :Avtalsrätt; EU-rätt; EU law; DCFR; civilrätt; socialrätt; social and welfare law; rättssociologi; Draft Common Frame of Reference; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Under många år har diskussioner förts kring upprättandet av en enhetlig europeisk avtalsrättslig lagstiftning. Harmoniseringsprocessen har pågått såväl på lagstiftningsplanet som på akademisk nivå. Draft Common Frame of Reference, DCFR, initierades som ytterligare ett steg mot denna tillnärmning av lagstiftning. LÄS MER

  5. 25.   Bild, musik och rörelse i engelskundervisningen i årskurserna 1-6 : Kan bild, musik och rörelse främja lärandet i engelska i årskurserna 1-6

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för språkstudier

    Författare :Rebecka Falestål; Axel Isholt; [2012]
    Nyckelord :Art; music and movement; Common European Framework of Reference for Languages; Expanded language concept; English in the early school years; Including senses; Bild; musik och rörelse; Gemensamma Europeiska Referensramen för Språk; en vid syn på språk; Engelska för yngre åldrar; Sinnesinkludering;

    Sammanfattning : This is a qualitative study aiming to find out how and why teachers work with art, music and movement in the English subject in the early years. In this study we have conducted a background study of previous research and as a starting point and as a point for reference we have relied on education policy documents like The Common European Framework of Reference for Languages and the Swedish curriculum for the English school subject. LÄS MER