Sökning: "Computer-based test"

Visar resultat 1 - 5 av 39 uppsatser innehållade orden Computer-based test.

  1. 1. Analys och förbättringsförslag av navigation i arbetsflöden ett business support system

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Julia Lagne; Queenie Burlin; [2023]
    Nyckelord :Business support system; UI; User Interface; UX; User Experience; Norman’s fundamental design principles; gestalt laws; Norman’s seven stages of action; Användargränssnitt; Användarupplevelse; Business support system; UI; User Interface; UX; User Experience; Norman’s fundamentala principer för design; gestaltlagar; Norman’s sju nivå av handling;

    Sammanfattning : Den teknik som används i vart moderna samhalle utvecklas konstant och likaså kraven for att användargranssnitten är effektiva och användarupplevelsen god. Ett användargränssnitt bestämmer på vilket sätt en användare interagerar med ett system eller en mjukvara, och användarupplevelsen definierar hur användaren upplever denna interaktion. LÄS MER

  2. 2. Förutsättningar för effektiv ordinlärning på gymnasiet : En interventionsstudie med testbaserat lärande och hur elevers inlärning påverkas av kognitiva förmågor och mental uthållighet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Ellinor Renberg; Marie Friberg Hallberg; [2023]
    Nyckelord :Adaptivt testbaserat lärande; TEXI; METQ; kognitiva förmågor; mental uthållighet;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate how students learn new words most efficiently by using three different methods: retrieval practice, adaptive retrieval practice and the traditional re-reading of words. The study will also examine which of the methods that is most efficient for students with language vulnerability. LÄS MER

  3. 3. Smart spel för smarta människor

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Hanna Rudöfors; Martin Hesselgren Wallmark; [2023]
    Nyckelord :Autism spectrum disorder; augmented reality; daily occupation; prototype development; social interaction; serious games;

    Sammanfattning : The goal of this study is to design and evaluate a mobile augmented reality (AR) game application prototype to assist and motivate adults with autism spectrum disorder (ASD) to maintain a conversation and identify the necessary design aspects to achieve this. The problem is that people with autism can have difficulties with communicating with others and handling social situations, which makes it hard for them to make friends. LÄS MER

  4. 4. Utilisation of hardwood in cross-laminated timber - A numerical study on vibrations in floors

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Byggnadsmekanik; Lunds universitet/Institutionen för byggvetenskaper

    Författare :Johannes Jonasson; Olle Karlsson; [2022]
    Nyckelord :hardwood; birch; beech; clt; cross-laminated timber; vibrations; floors; footfall; accelerations; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Cross-laminated timber (CLT) is an engineered wood product consisting of several layers of laminations bonded together with adhesives. In contrast to heavier construction materials, timber and other lightweight building materials are more prone to serviceability issues due to vibrations. LÄS MER

  5. 5. Ett designförslag för en onboardingapplikation : Kandidatuppsats inom Kognitionsvetenskap

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Filippa Strandberg; [2022]
    Nyckelord :Onboarding; pre-onboarding; interaktionsdesign; user experience; user interface;

    Sammanfattning : How successful a company is depends on how well their employees thrive and perform. New employees who do not receive a structured onboarding tend to terminate their employment within the first four months. A structured and positive onboarding experience results in higher work efficiency and performance. LÄS MER