Sökning: "Consumer Culture Theory"

Visar resultat 16 - 20 av 179 uppsatser innehållade orden Consumer Culture Theory.

  1. 16. Exploring the determinants of purchasing behavior in the context of safety apparel : A study of safety marketing

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Alexandre-Nikos Pociello i Palau; [2023]
    Nyckelord :Safety apparel; Personal Mobility Vehicles; urban mobility; micro-mobility; helmet; marketing; consumer buying behavior; Theory of Planned Behavior;

    Sammanfattning : The rapid growth and development of cities have brought new mobility challenges, which the emergence of micro-mobility solutions, such as Personal Mobility Vehicles, has addressed. However, the increase in the use of these vehicles has also led to a rise in the number of accidents and injuries due to the inadequate use of protective equipment. LÄS MER

  2. 17. The Critical Consumer of Today’s Inauthentic Messages : A qualitative interview study on how young people make sense of communication promoting sustainable food consumption

    Master-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Anna Böhm; [2023]
    Nyckelord :communicacommunication; sustainable consumption; food; reception theory; consumer culture theorytion;

    Sammanfattning : In Swedish society, food is the fourth most prominent area of consumption. The number of large grocery shops is increasing, and today a consumer can choose between several different brands for the same product. LÄS MER

  3. 18. Consumer Valhalla : a case study on the phenomenon of the SHEIN consumer

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Michelle Bak; Klara Helene Sollwedel; [2023]
    Nyckelord :ultra-fast fashion; fashion consumer behaviour; fashion consumer culture; SHEIN consumption;

    Sammanfattning : During the last years, the phenomenon of ultra-fast fashion, specifically the retailer SHEIN, has grown massively and became popular among young female consumers. SHEIN is also known for their polluting productions, bad working conditions, violating (social) sustainable laws and stealing designs from other designers. LÄS MER

  4. 19. Med en enkel tulipan.. : En kvalitativ studie om hur blommor värderas och konsumeras, samt hur det kan tillämpas i visuell kommunikation.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Sandra Andersson; Julia Nordmark; [2023]
    Nyckelord :consumption; qualitative interview; visual communication; branding; habitus; flowers; konsumtion; kvalitativ intervju; visuell kommunikation; varumärke; habitus; blommor;

    Sammanfattning : Studien ska undersöka unga kvinnors värderingar, samt varför denna grupp konsumerar blommor, för  att bidra med fördjupad kunskap om hur konsumtionsmönster påverkas av sociologiska aspekter, för att belysa den inverkan det kan ha på visuell kommunikation. Genom en kvalitativ intervjustudie ämnar författarna få insikt i unga kvinnors synsätt kring blomsterkonsumtion, och den empiriska datan ska användas i syfte att exemplifiera hur blomsterbutiker kan tilltala unga kvinnor genom visuell kommunikation. LÄS MER

  5. 20. Extern design och marknadsföringssamarbete - ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Christina Maria Iliadou; Mariann Ebrahim; [2022]
    Nyckelord :external design; marketing; marketing lead; design lead; co-branding; collaboration patterns; innovation; brand consistency; star-based designer.; extern design; marknadsföring; marketing lead; design lead; co-branding samarbetsmönster; innovation; varumärkeskonsistens; stjärndesigner;

    Sammanfattning : The lack of synergy between design and marketing departments can result in less innovative products which can lead to less customer satisfaction. This problem has affected the perfume and cosmetic industry as well, which is considered to be an industry with high competitiveness but also a high innovation rate. LÄS MER