Sökning: "Consumer Profiling"

Visar resultat 6 - 10 av 21 uppsatser innehållade orden Consumer Profiling.

  1. 6. Artificiell intelligens – ett hot mot den personliga integriteten? - Om efterlevnaden av enskildas rättigheter föreskrivna i GDPR vid profilering och automatiserat beslutsfattande ur ett integritetsperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Lina Persson; [2020]
    Nyckelord :EU-rätt; IT-rätt; GDPR; AI; profilering; automatiserat beslutsfattande; personlig integritet; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The technical development in artificial intelligence (AI), machine learning algorithms and data collection has made profiling and automated decision-making possible. Individuals are exposed to AI on a daily basis. LÄS MER

  2. 7. An evaluation of the role of PromOat® on the stability of oil-in-water emulsions

    Master-uppsats, Lunds universitet/Livsmedelsteknik och nutrition (master)

    Författare :Bernardo Paul; [2020]
    Nyckelord :oat β-glucans; emulsion stability; critical overlap concentration; droplet profiling; depletion; food technology; livsmedelsteknologi; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Background. In the past years, there has been a major shift towards the consumption of healthier, more sustainable, and more convenient food products. These trends have triggered a response from the food industry, instigating the reformulation of several products. LÄS MER

  3. 8. The role of Communication, Environmental Sustainability and Innovation in Premium Primary Packaging Strategy

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknik

    Författare :raghda tarig; Gustav berg; [2019]
    Nyckelord :Premium primary packaging; packaging strategy; competitive advantage; exclusivity;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this research is to provide information about premium consumable companies’ packaging strategy related to communication, environmental sustainability and innovation. Additionally, it studies how the areas mentioned can provide the companies with a competitive advantage. LÄS MER

  4. 9. The Bilateral transition of product labels in Sweden : A study on product labels with emphasis on food and sustainable profiling

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för arkeologi och antik historia

    Författare :Axel Lindgren; [2018]
    Nyckelord :Bilateral transition; Product labels; Food labels; Sustainable consumption; Food; Sustainability; Environment; CSR; LOHAS; Consumer jungle; Consumer;

    Sammanfattning : The present thesis aims to explore and argue for an idea called Bilateral transition. Bilateral transition is based on the concepts of Corporate Social Responsibility (CSR) and sustainable consumption and relates to how organisations behind product labels develop their profiling of product labels in a Swedish context. LÄS MER

  5. 10. Men inte till vilket pris som helst! : En kritisk retorikanalys av Hennes & Mauritz externa miljökommunikation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Sarah Sjöö; [2018]
    Nyckelord :External Environmental Communication; Profiling; Visual Communication; Rhetoric; Critical Rhetorical Analysis; Extern Miljökommunikation; Profilering; Visuell Kommunikation; Retorik; Kritisk Retorikanalys;

    Sammanfattning : Hållbarhet och miljökommunikation har allt mer kommit att bli en viktig del av marknadsföring, profilering och varumärkesbygge hos företag. Det blir en paradox då företag ska kommunicera hållbarhet och samtidigt vara lönsamma i dagens konsumtionssamhälle. LÄS MER