Sökning: "Consumer Profiling"
Visar resultat 6 - 10 av 21 uppsatser innehållade orden Consumer Profiling.
6. Artificiell intelligens – ett hot mot den personliga integriteten? - Om efterlevnaden av enskildas rättigheter föreskrivna i GDPR vid profilering och automatiserat beslutsfattande ur ett integritetsperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : The technical development in artificial intelligence (AI), machine learning algorithms and data collection has made profiling and automated decision-making possible. Individuals are exposed to AI on a daily basis. LÄS MER
7. An evaluation of the role of PromOat® on the stability of oil-in-water emulsions
Master-uppsats, Lunds universitet/Livsmedelsteknik och nutrition (master)Sammanfattning : Background. In the past years, there has been a major shift towards the consumption of healthier, more sustainable, and more convenient food products. These trends have triggered a response from the food industry, instigating the reformulation of several products. LÄS MER
8. The role of Communication, Environmental Sustainability and Innovation in Premium Primary Packaging Strategy
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för industriell ekonomi, industridesign och maskinteknikSammanfattning : Purpose: The purpose of this research is to provide information about premium consumable companies’ packaging strategy related to communication, environmental sustainability and innovation. Additionally, it studies how the areas mentioned can provide the companies with a competitive advantage. LÄS MER
9. The Bilateral transition of product labels in Sweden : A study on product labels with emphasis on food and sustainable profiling
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för arkeologi och antik historiaSammanfattning : The present thesis aims to explore and argue for an idea called Bilateral transition. Bilateral transition is based on the concepts of Corporate Social Responsibility (CSR) and sustainable consumption and relates to how organisations behind product labels develop their profiling of product labels in a Swedish context. LÄS MER
10. Men inte till vilket pris som helst! : En kritisk retorikanalys av Hennes & Mauritz externa miljökommunikation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Hållbarhet och miljökommunikation har allt mer kommit att bli en viktig del av marknadsföring, profilering och varumärkesbygge hos företag. Det blir en paradox då företag ska kommunicera hållbarhet och samtidigt vara lönsamma i dagens konsumtionssamhälle. LÄS MER