Sökning: "Consumer Profiling"

Visar resultat 11 - 15 av 21 uppsatser innehållade orden Consumer Profiling.

  1. 11. Riktad marknadsföring baserad på intresseavvägningen i artikel 6 f) dataskyddsförordningen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Alexandra Teorell; [2018]
    Nyckelord :GDPR; Data Protection; Marketing; Direct Marketing; Integrity; Balance test; Dataskyddsförordningen; Riktad Marknadsföring; Intresseavvägning; Law and Political Science;

    Sammanfattning : I dagens digitala samhälle har personuppgifter blivit en egen valuta, med en komplex och välutvecklad marknad i vilken en omfattande behandling av personuppgifter är en betydande konkurrensfördel. Det är inte ovanligt att företag som hanterar personuppgifter gör så på ett sätt som inskränker den registrerades rätt till privatliv och integritet, genom att analysera beteenden om sexuell eller politisk läggning, hälsa eller annan känslig information. LÄS MER

  2. 12. Internal CSR Support: From Bystanders to Ambassadors

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christin Thier; Ebba Rading Heyman; [2017]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility CSR ; CSR Support; Employee Support; Awareness; Perceived Fit; Organizational Identification; Personal Relevance; Job Satisfaction; CSR Training; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to investigate how employees understand and support their employer’s internal CSR agenda and communication. In order to do this, we answer three research questions: How can employees be segmented into different groups regarding CSR support? How do employees who are supportive of a company’s CSR agenda differ from less supportive employees? How can an understanding of differences in employees’ CSR support be used to improve internal CSR support? Design/Methodology/Approach: This cross-sectional study collected primary data through a survey, targeting employees of a chosen retail company. LÄS MER

  3. 13. Privacy in RFID Transit Systems : A case study of SL - Storstockholms Lokaltrafik

    Master-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Olufemi Olajide Ilesanmi; [2015]
    Nyckelord :RFID radio frequency identification ; Consumer Profiling; Data mining; Behavioral targeting; Data protection; Privacy;

    Sammanfattning : Radio Frequency Identification (RFID) is a technology that facilitates wirelesscommunication. It is being widely used for access control purposes to aid administration ofservices. LÄS MER

  4. 14. Sensory profiling of Swedish white wines and a contextual analysis of Swedish viticulture

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Plant Breeding (from 130101)

    Författare :Julia Lindén; [2014]
    Nyckelord :Swedish wine; Nordic wine; sensory analysis; microclimate; wine tourism; Solaris; cool climate; cold climate; viticulture; contextual analysis;

    Sammanfattning : The aim of the study is twofold, to generate a sensory profile of Swedish wine today and to investigate the opinion of both wine producers and wine experts on viticulture in Sweden and wine from grapes grown in Sweden, achieved through a contextual analysis comprising a literature study and interviews with wine producers in Sweden and Denmark and wine experts from Sweden and Germany, and a sensory analysis at the company Ipsos. ‘Mixed methods’ was the chosen research strategy as the semi-structured interviews gave qualitative results and the sensory analysis would give quantitative results displayed as spider charts. LÄS MER

  5. 15. En marknadsorienterad skola : En diskursanalys av gymnasieskolors marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionen

    Författare :Victor Persson; Erik Larsson; [2013]
    Nyckelord :discourse theory; free school choice; profiling category; science program; secondary school; diskursteori; fria skolvalet; gymnasieskolan; profileringskategori; Samhällsvetenskapsprogrammet;

    Sammanfattning : Uppsatsen syftar till att studera hur gymnasieskolor profilerar sig genom marknadsföring. Detta tillämpas genom en diskursanalytisk studie av sex gymnasieskolor, som alla tillgodoser det Samhällsvetenskapliga programmet, belägna i Uppsala kommun. LÄS MER