Sökning: "Create visual interest"

Visar resultat 21 - 25 av 89 uppsatser innehållade orden Create visual interest.

  1. 21. Monopol i modern tappning : Hur en uppdaterad version av det klassiska brädspelet Monopol kan utformas genom ett retroperspektiv med syftet att ge ett mer modernt intryck

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Agnes Friberg; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Det klassiska sällskapsspelet Monopol har spelats i många år och redan år 1935 såldes spelkonceptet till Parker Brothers vilket var ett steg i riktningen mot att bli det mest sålda brädspelet genom historien som är privatpatenterat (Encyclopaedia Britannica, 2021). Monopols långa historia har inte inneburit större förändringar i det visuella utseendet, tvärtom så har endast mindre justeringar gjorts där många grafiska element inte förändrats överhuvudtaget. LÄS MER

  2. 22. Känslor, identitet och branding : En analys av vinproducenters Instagramkommunikation

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Frida Abrahamsson; [2022]
    Nyckelord :emotional branding; narrative identity; branding; marketing; strategic communication; visual communication; Instagram; semiotics; wine;

    Sammanfattning : This paper examines how wine brands use emotional branding and narrative identities to connect with customers on Instagram. The research questions were as follows: How do winemakers use emotional branding in their communication on Instagram? How does the narrative that the company tells about itself relate to the customer's identity? To answer this, a semiotic analysis was made where three different wine producers were examined. LÄS MER

  3. 23. The Controlled Hallucinations of a Fragmented Gaze

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/HDK-Valand - Högskolan för konst och design

    Författare :Emma Åvall; [2021-01-11]
    Nyckelord :Fragmented gaze; Material; Visual perception; Images;

    Sammanfattning : I break down images, both physically as well as philosophically, into bits and pieces to explore questions surrounding visual perception; examining ways of dismantling, reconstructing, and fragmenting them; and questioning the way an image is (or can be) built up by breaking it down and building it back up again. What I am after is to dissect images and dive deep into them. LÄS MER

  4. 24. Exploring the role and use of values & emotions in promoting prosocial action via Instagram

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Charlotte Griffiths; [2021]
    Nyckelord :values; emotions; prosocial; prosociality; communication for social change; C4SC; communication for development; ComDev; social media; Instagram;

    Sammanfattning : Inspired by recent work on value-based messaging in migration-relatedcampaigning to elicit sympathy, this project explores theoretical rationale foremploying values in the field of communication for social change (C4SC),understood in its broad sense as aspiring to engender prosocial behaviour. The project is framed by the main question of how values, emotions and(prosocial) action relate to one another. LÄS MER

  5. 25. Automatiskt genererade dataset med SfM : En undersökning av SfM och dess egenskaper

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Jonas Elmesten; [2021]
    Nyckelord :A.I; LiDAR; SfM; point could; dataset; A.I; LiDAR; SfM; punktmoln; dataset.;

    Sammanfattning : Fler och fler industrier vänder blickarna mot A.I. (artificiell intelligens) för att undersöka om och hur det kan användas för att effektivisera olika processer. Men för att träna upp en A. LÄS MER