Sökning: "Create visual interest"
Visar resultat 21 - 25 av 89 uppsatser innehållade orden Create visual interest.
21. Monopol i modern tappning : Hur en uppdaterad version av det klassiska brädspelet Monopol kan utformas genom ett retroperspektiv med syftet att ge ett mer modernt intryck
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Det klassiska sällskapsspelet Monopol har spelats i många år och redan år 1935 såldes spelkonceptet till Parker Brothers vilket var ett steg i riktningen mot att bli det mest sålda brädspelet genom historien som är privatpatenterat (Encyclopaedia Britannica, 2021). Monopols långa historia har inte inneburit större förändringar i det visuella utseendet, tvärtom så har endast mindre justeringar gjorts där många grafiska element inte förändrats överhuvudtaget. LÄS MER
22. Känslor, identitet och branding : En analys av vinproducenters Instagramkommunikation
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : This paper examines how wine brands use emotional branding and narrative identities to connect with customers on Instagram. The research questions were as follows: How do winemakers use emotional branding in their communication on Instagram? How does the narrative that the company tells about itself relate to the customer's identity? To answer this, a semiotic analysis was made where three different wine producers were examined. LÄS MER
23. The Controlled Hallucinations of a Fragmented Gaze
Master-uppsats, Göteborgs universitet/HDK-Valand - Högskolan för konst och designSammanfattning : I break down images, both physically as well as philosophically, into bits and pieces to explore questions surrounding visual perception; examining ways of dismantling, reconstructing, and fragmenting them; and questioning the way an image is (or can be) built up by breaking it down and building it back up again. What I am after is to dissect images and dive deep into them. LÄS MER
24. Exploring the role and use of values & emotions in promoting prosocial action via Instagram
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Inspired by recent work on value-based messaging in migration-relatedcampaigning to elicit sympathy, this project explores theoretical rationale foremploying values in the field of communication for social change (C4SC),understood in its broad sense as aspiring to engender prosocial behaviour. The project is framed by the main question of how values, emotions and(prosocial) action relate to one another. LÄS MER
25. Automatiskt genererade dataset med SfM : En undersökning av SfM och dess egenskaper
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologiSammanfattning : Fler och fler industrier vänder blickarna mot A.I. (artificiell intelligens) för att undersöka om och hur det kan användas för att effektivisera olika processer. Men för att träna upp en A. LÄS MER