Sökning: "Create visual interest"

Visar resultat 11 - 15 av 89 uppsatser innehållade orden Create visual interest.

  1. 11. Are Skyscrapers Too Tall? : The Case of Southern Stockholm

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för geografi

    Författare :Alvar Elmgren; [2023]
    Nyckelord :Skyscrapers; Shadows; Visibility; Tellus Towers; Sweden;

    Sammanfattning : The number of skyscrapers are increasing rapidly across the world. Interest is growing considerably in places such as Asia and Europe. Because of their height skyscrapers have a strong symbolic value and can help a city attract interest. LÄS MER

  2. 12. FoodTracker: Grow your own tree : Managing food waste using web technologies

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DM)

    Författare :Alexandra Mitu; [2023]
    Nyckelord :web technologies; responsive web app; food waste; digital food inventory; visualization; virtual avatars; NodeJS; React; MongoDB;

    Sammanfattning : Food waste has become a serious matter which negatively impacts the environment worldwide. This raises the issue of managing food waste more efficiently, which in many cases can be aided with technology, and there has been previous research suggesting possible solutions. LÄS MER

  3. 13. "Bli inte lurad" : En retorisk analys av en statlig kampanj om att möta informationspåverkan

    M1-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Martin Joby; [2023]
    Nyckelord :Information influence; fake news; propaganda; emergency preparedness; popular education; classical rethoric; visual rethoric; linguistics; Informationspåverkan; falska nyheter; propaganda; beredskap; folkbildning; klassisk retorik; visuell retorik; språkvetenskap;

    Sammanfattning : I en tid av minskande tilltro till objektiv sanning och expertis blir konsten att övertala och kontrollera information avgörande i samhällsdebatten och en utmaning för demokratin. Inom den retoriska traditionen gör man dock en etisk distinktion mellan påverkan med den ömsesidiga nyttan som mål (argumentation) respektive påverkan med syfte att manipulera (propaganda). LÄS MER

  4. 14. Riksintressanta kulturmiljöer och vindkraft – en analys av hur riksintresseregleringen tillämpas i tre domar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Johanna Svensson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The protection of the cultural environment is a part of the concept of sustainable development and is a public interest. According to chapter 3, section 6 of The Environmental Code, areas of national interest for the purpose of conservation of the cultural environment shall be protected against measures that damage the cultural environment. LÄS MER

  5. 15. ”Maximum safety for you – minimum impact on nature” - En multimodal kritisk diskursanalys av Klättermusens hållbarhetskommunikation på Instagram

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Agnes Bergquist; Lisa Olander; [2023]
    Nyckelord :ustainable communication; sustainability; Klättermusen; outdoor; Instagram; greenwashing; branding; reputation management; strategic communication; multimodal critical discourse analysis; Hållbarhetskommunikation; hållbarhet; Klättermusen; Instagram; greenwashing; strategisk kommunikation; marknadsföring; multimodal kritisk diskursanalys;

    Sammanfattning : The climate crisis and the consequences that follow have forced humanity to explore the collective actions that must be taken to curb global warming. As a way to reduce ones carbon footprint, many choose to consume with greater care for the environment, and the interest for sustainable clothing has therefore significantly increased. LÄS MER