Sökning: "DIVA samverkan skola fritids"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden DIVA samverkan skola fritids.

  1. 1. Arbetet med samverkan mellan fritids- och klasslärare

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Habib El-Dakkak; Danyal Bömfeldt Avci; [2023]
    Nyckelord :Fritidshem; samverkan; skola; socialkonstruktivism; performativitet;

    Sammanfattning : Inom vår utbildning och speciellt den verksamhetsförlagda utbildningen som vi haft inom fritidshemmet, har vi sett brister och otydlighet i samverkan på våra respektive skolor. Detta fick oss att tänka på vad samverkan innebär och hur det kan se ut när samverkan fungerar mellan fritidshemmet och skolan. LÄS MER

  2. 2. Synen på samverkan mellan fritidslärare och klasslärare

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Elin Dock; Jasmin Iskandarani; [2022]
    Nyckelord :Fritidshem; fritidslärare; klasslärare; samverkan; skola; maktperspektiv;

    Sammanfattning : Utifrån våra arbetslivserfarenheter inom skola samt den verksamhetsförlagda utbildningen vi har haft på fritids, har vi sett att samverkan ser väldigt olika ut och kan skilja sig beroende på vilken skola man jobbar på. Vi anser också att riktlinjerna för hur samverkan bör fungera är varierande, mot bakgrund av detta är syftet med vårt examensarbete att undersöka hur klasslärare och fritidslärare ser på samverkan. LÄS MER

  3. 3. Hela barnet hela dagen : Om fritidshemspersonalens tillgång till specialpedagogiskt stöd

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Karin Norstedt; [2021]
    Nyckelord :Fritidshem; Kompetensutveckling; Specialpedagogik; Stöd; Handledning;

    Sammanfattning : Norstedt, Karin (2020). Hela barnet hela dagen, Om fritidshemspersonalens tillgång till specialpedagogiskt stöd. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  4. 4. "Samverkan är framtidens melodi” : En kvalitativ intervjustudie om socialtjänst, skola, polis och fritids samverkan kring ungdomar i riskzon för kriminalitet och missbruk

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avd. för socialt arbete

    Författare :Isabelle Uhr; Ronja Landstedt; [2021]
    Nyckelord :SSPF; collaboration; youth crime; rural municipality; prevention work; Horwath and Morrison’s collaboration model; SSPF; samverkan; ungdomskriminalitet; landsbygdskommun; förebyggande arbete; Horwath och Morrisons samverkansmodell;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka samverkan mellan socialtjänst, skola, polis och fritid vid förebyggande arbete mot ungdomskriminalitet. Studien utgår ifrån en kvalitativ forskningsmetod genom att semistrukturerade intervjuer genomförts med yrkesverksamma inom samverkansformen SSPF (socialtjänst, skola, polis, fritid) i en landsbygdskommun i Sverige. LÄS MER

  5. 5. Vikten av verksamheternas samverkan och det kompletterande uppdraget : En studie kring förståelse om läroplanens uppdrag i skola och fritidshem

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Pedagogik

    Författare :Jenniefer Brundin; Alice Lundberg; [2020]
    Nyckelord :Professions; Comprehension; Cooperation; The Complementary assignment; Policy; Yrkesgrupperna; Förståelse; Samverkan; Det kompletterande uppdraget; Policy;

    Sammanfattning : Samverkansuppdraget och fritidshemmets kompletterande uppdrag är två skilda uppdrag under en gemensam skoldag, där samarbetet är huvudfokus. Syftet med studien är att utveckla kunskap om samverkansuppdraget och fritidshemmets kompletterande uppdrag ur ett grund- och fritidslärarperspektiv inom skolans organisatoriska verksamhet. LÄS MER