Sökning: "DIVA samverkan skola fritids"

Visar resultat 6 - 10 av 16 uppsatser innehållade orden DIVA samverkan skola fritids.

  1. 6. En fenomenografisk studie om fritidslärares uppfattningar om samverkan med vårdnadshavare i fritidshemmet

    Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Avdelningen för utbildningsvetenskap inriktning grundskola, gymnasium och specialpedagogik

    Författare :Lisa Fransson; [2020]
    Nyckelord :Collaboration; leisure center; parents; relationship skills; phenomenography; Samverkan; fritidshem; vårdnadshavare; relationskompetens; fenomenografi;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att synliggöra och beskriva fritidslärares olika föreställningar om samverkan med vårdnadshavare i fritidshemmet. Utifrån en fenomenografisk ansats har sju intervjuer genomförts med fritidslärare från olika skolor. I studien beskrivs även tidigare forskning kring samverkan med vårdnadshavare i skolan. LÄS MER

  2. 7. Samverkan mellan skola och fritids : En studie om samverkan mellan verksamheterna i Borås Stad.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Philippa Johansson; [2019]
    Nyckelord :samverkan; Borås Stad; fritidshem; fritidslärare; skola; förskoleklass; lärare; rektor; systemteori; organisation;

    Sammanfattning : För sex år sedan tog jag examen från lärarutbildningen vid Högskolan i Borås och under min utbildning hade jag fått många tips och idéer på hur klasslärare och fritidslärare kunde dela upp undervisningen och ansvara för olika delar av undervisningen beroende på kompetens och intresse. När jag kom ut i arbetslivet var det inte den verkligheten jag mötte. LÄS MER

  3. 8. "Det viktigaste är att barnen trivs och mår bra" : En studie om fem fritidspedagogers uppfattning om fritidspedagogisk undervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Frida Hedman; [2019]
    Nyckelord :fritidshem; skola; planering; samverkan; yrkesroller; kompletteringsuppdraget;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa intervjustudie tar sin utgångspunkt i fem fritidspedagogers upplevelser kring fritidspedagogisk undervisning på fritidshemmet och i skolan. Syftet med studien är att öka kunskapen om vilken uppfattning fritidslärare har om vad fritidspedagogisk undervisning innebär. LÄS MER

  4. 9. -"Fritids är bara något som är" Vårdnadshavarperspektiv på det svenska fritidshemmet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Johanna Nilsson; Kevin Malmros; [2018]
    Nyckelord :Fritidshem; Samverkan; Gemensamt ansvar; Vårdnadshavarperspektiv;

    Sammanfattning : Arbetet grundar sig i ett vårdnadshavarperspektiv på svenska fritidshem. I sökning av tidigare forskning kan vi konstatera att detta perspektiv inte är väl beforskat. Studiens syfte är att ge en inblick i hur föräldrar kan uppleva fritidshemmets samverkan med dem och även deras syn på fritidshemmet. LÄS MER

  5. 10. Samverkan mellan fritidshemmet och skolan : En studie om hur fritidspersonal upplever att samverkan mellan fritidshemmet och skolan ser ut

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Maria Larsson; [2016]
    Nyckelord :after school care teachers; teachers; after school care; school; cooperation; characters; fritidspersonal; lärare; fritids; skola; samverkan; samarbete; roller;

    Sammanfattning : Syftet med ubdersökningen är att ta reda på hur mycket och på vilket sätt fritidspersonalen samverkar med lärarna. I uppsatsen kommer samarbetet mellan skola och fritids belysas. Det kommer undersökas om och vad som fungerar bra men även ta upp problematiken som finns kring samverkan. . LÄS MER