Sökning: "Designbyråer"

Visar resultat 11 - 15 av 15 uppsatser innehållade ordet Designbyråer.

  1. 11. Marknadsföring av konsulttjänster - en empirisk studie av designbyråer

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Christian Westelindh; Jeanette Mårtensson; Elina Kudule; [2007]
    Nyckelord :Förtroende; konsulttjänster; kundrelationer; osäkerhet; word-of-mouth; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Studien syftar till att öka förståelsen för hur konsulttjänster i en starkt växande bransch marknadsförs och kommuniceras för att minska osäkerheten i samband med kontraktering och på längre sikt även leda till stabila kundrelationer. För att inhämta djupare information om hur konsulttjänster marknadsförs har vi valt att använda oss av ett kvalitativt angreppssätt med en fallstudieansats i form av små-N-studier. LÄS MER

  2. 12. Den mångfacetterade försäljaren : en studie om förpackningsdesignens roll i konkurrenssituationer

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen; Filosofiska fakulteten

    Författare :Cathrine Kikas; Johanna Persson; [2006]
    Nyckelord :förpackningsdesign; konkurrens;

    Sammanfattning : På konkurrensutsatta marknader är det inte längre nödvändigtvis kärnprodukten som är den avgörande faktorn för kunden i en valsituation. Det kan vara många andra faktorer som styr om en produkt blir köpt av kunden eller om den lämnas på butikens hylla. LÄS MER

  3. 13. Designåret 2005 : kan statliga projekt skapa ett bra utbyte mellan designbyråer och företag?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Anna Holt; Karolina Norman; [2005]
    Nyckelord :Nätverk; Samarbete; Designåret 2005; Designtrappan; Designprocessen; Målstyrning; Processtyrning;

    Sammanfattning : Every year the Swedish government invests capital in different projects. In recent years the Swedish government has chosen to invest in design. The reason for this is that the government wants industry to use design as a competitive source. LÄS MER

  4. 14. Att skapa framgångsrika produkter : När företag anlitar designbyråer i sin produktutveckling

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Maria Backne; Maja Wetterberg; [2005]
    Nyckelord :Produktutveckling; Organisation; samarbete; Design; designbyråer;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 15. Effektivitet i designprocessen : En studie av arbetsfördelningen på industridesignbyråer

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Karin Elwin; Christine Lundquist; [2005]
    Nyckelord :Business and economics; design; industridesign; industridesignbyråer; designbyråer; industridesigner; projektledare; projektledning; effektivitet; designprocess; organisation; arbetsfördelning; Ekonomi; design;

    Sammanfattning : Industridesignbranschen är en bransch som fram tills nyligen varit en omogen bransch. De senaste åren har företag mer och mer förstått vikten av design som strategiskt konkurrensmedel och därmed börjar industridesignbranschen mogna. LÄS MER