Sökning: "Designbyråer"
Visar resultat 11 - 15 av 15 uppsatser innehållade ordet Designbyråer.
11. Marknadsföring av konsulttjänster - en empirisk studie av designbyråer
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Studien syftar till att öka förståelsen för hur konsulttjänster i en starkt växande bransch marknadsförs och kommuniceras för att minska osäkerheten i samband med kontraktering och på längre sikt även leda till stabila kundrelationer. För att inhämta djupare information om hur konsulttjänster marknadsförs har vi valt att använda oss av ett kvalitativt angreppssätt med en fallstudieansats i form av små-N-studier. LÄS MER
12. Den mångfacetterade försäljaren : en studie om förpackningsdesignens roll i konkurrenssituationer
Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen; Filosofiska fakultetenSammanfattning : På konkurrensutsatta marknader är det inte längre nödvändigtvis kärnprodukten som är den avgörande faktorn för kunden i en valsituation. Det kan vara många andra faktorer som styr om en produkt blir köpt av kunden eller om den lämnas på butikens hylla. LÄS MER
13. Designåret 2005 : kan statliga projekt skapa ett bra utbyte mellan designbyråer och företag?
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Every year the Swedish government invests capital in different projects. In recent years the Swedish government has chosen to invest in design. The reason for this is that the government wants industry to use design as a competitive source. LÄS MER
14. Att skapa framgångsrika produkter : När företag anlitar designbyråer i sin produktutveckling
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : .... LÄS MER
15. Effektivitet i designprocessen : En studie av arbetsfördelningen på industridesignbyråer
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Industridesignbranschen är en bransch som fram tills nyligen varit en omogen bransch. De senaste åren har företag mer och mer förstått vikten av design som strategiskt konkurrensmedel och därmed börjar industridesignbranschen mogna. LÄS MER