Sökning: "Designbyråer"

Visar resultat 6 - 10 av 15 uppsatser innehållade ordet Designbyråer.

  1. 6. Tradition eller Design? En studie om materialitetens betydelse i förhållande till upplevelse, värde och varumärke på hotell.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Christofer Tillberg; Sara Stomberg; [2014]
    Nyckelord :Hotell; Design; Materialitet; Varumärke; Upplevelsekoncept; Värdeskapande.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Materialitet kan användas på hotell till att påverka den sociala interaktionen och för att skapa en upplevelse som väcker känslor. Samtidigt lyfter det fram en problematik i hur materialitet kan förmedla ett potentiellt värde som attraherar gäster och underlättar värdeskapandeprocessen, men som även har potential att överträffa förväntningar. LÄS MER

  2. 7. Proceccer vid förpackningsutformning : En uppsats om hur reklam- respektive designbyråer arbetar med förpackningsutformning

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Anna Tullström; Anja Wallin; [2011]
    Nyckelord :Förpackning; reklambyrå; designbyrå; förpackningsutformning; konkurrens;

    Sammanfattning : Marknadsföringens utveckling har gjort att det idag är svårt för företag att nå fram till sina kunder via reklam. Företag måste därför hitta nya sätt för att differentiera sig. Ett sätt är genom förpackningen och därför ökar förpackningens betydelse. . LÄS MER

  3. 8. Design av Tjänster : Komplex affärsutveckling över tid och rum

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Sanna Borg; Sara Mpumwire; [2008]
    Nyckelord :Tjänstedesign; Service Design; Produktdesign; Tjänster; Produkter; Service Management; Design Management; Rationella Irrationella processer;

    Sammanfattning : Service Design is a relatively new, unexplored and exciting phenomenon that through an interdisciplinary work methodology designs services. A discussion has been going on for a long time regarding whether there is a difference between products and services. LÄS MER

  4. 9. Små designbyråers förmåga till tillväxt på en föränderlig marknad

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Erik Hanberg; [2007]
    Nyckelord :Relationsmarknadsföring; Relationer; Designbyrå; Designbyråer; Nätverk; Involvering; Organisation; Värdeskapande; Värdestjärna; Lärande i organisationer; Småföretag; Tillväxt; Konkurrens; Marknadsföringsstrategi;

    Sammanfattning : Marknaden för designbyråerna kan beskrivas som förändrad utifrån globaliseringens effekter, den krympta nationella marknaden och designbyråernas minskade upptagningsområde. De för uppsatsen utvalda objekten får problem då det som de erbjuder idag inte räcker. LÄS MER

  5. 10. Designbyråer på en föränderlig marknad : Om samarbeten mellan designbyråer och företag

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Kristofer Samuelsson; [2007]
    Nyckelord :ekonomi; designbyåer; samarbeten; organisation; uppdragsgivare; konsult; tjänster; design; ;

    Sammanfattning : Design används vanligen som något för att uppnå ökad konkurrenskraft. Oftast genom att differentiera och eller positionera produkter, tjänster och varumärken. Designbyråer har med sin specialkompetens sålt tjänster till företag i Sverige sedan femtiotalet. LÄS MER