Avancerad sökning

Visar resultat 6 - 10 av 1661 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 6. Buildings in the Digital Era : An Explorative Study of Digital Twins in the Built Environment

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Siw Kristine Kästel; Joanna Wallén; [2024]
    Nyckelord :Digital Twin DT ; Arcitecture; Engineering and Construction AEC industry; Digitization; Building Information Modeling BIM ; Facility Management FM ; Operation Management O M ; Digital Tvilling; Fastighetsbranschen; Fastighetsförvaltning; Byggnadsinformationsmodeller BIM ;

    Sammanfattning : In recent years, digital twins (DT) have gained traction in enhancing operation and maintenance procedures across various industrial sectors, such as manufacturing, energy, and aerospace. Yet their utilization remains more limited in the built environment. LÄS MER

  2. 7. Effektlandsprincipen och gränsöverskridande digital marknadsföring : Marknadsrättsliga principers tillämplighet vid gränsöverskridande digital marknadsföring med särskilt fokus på det svenska detaljhandelsmonopolet av alkoholdrycker

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Oliver Edstrand; [2024]
    Nyckelord :Effektlandsprincipen; Ursprungslandsprincipen; E-handel; Alkoholdrycker; Detaljhandelsmonopol; Digital marknadsföring.;

    Sammanfattning : In art. 3 of e-commerce directive, the country-of-origin principle is established, and in terms of cross-border digital marketing actions, it states that marketing actions compliant with the laws of its originating EU member state is considered compliant throughout the union. LÄS MER

  3. 8. Influerad av influencers : En kvalitativ studie om unga kvinnors syn på influencers kommunikation på sociala medieplattformar med fokus på impulsköp och miljöaspekter

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Ella Lundberg; Ida Malmberg; [2024]
    Nyckelord :Influencer; impulse buying; fast fashion; environmental awareness; marketing communication; Influencer; impulsköp; snabbmode; miljömedvetenhet; marknadskommunikation.;

    Sammanfattning : This thesis analyzes how young female students aged 20–25 perceive influencer marketing communication on social media and its correlation with their impulsive purchases within the fast fashion industry. The study involves eight interviews to gain an understanding of these consumers' behavior during impulse purchases. LÄS MER

  4. 9. Skärmens spelplan : Gymnasieelevers syn på digitala verktyg i idrott och hälsa

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Pelle Buskqvist; [2024]
    Nyckelord :Digital tools; Physical Education; Student perspective; Motivation; Digitala verktyg; idrott och hälsa; Elevperspektiv; Motivation;

    Sammanfattning : The background to this study is based on a curiosity about how high school students experience the use of digital tools in the teaching of sports and health. This purpose is very current and of particular relevance because today's society is undergoing a tangible digitization process that affects society to a great extent. LÄS MER

  5. 10. Utökade ansvarsbestämmelser i lagen om digitala tjänster– vad innebär de egentligen för onlinemarknadsplatser?

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Julia Dellnäs; [2024]
    Nyckelord :Digital Services Act; DSA; förmedlingstjänster; online marknadsplatser; digitala plattformar;

    Sammanfattning : This paper reviews the responsibilities and liability of online marketplaces within the Digital Services Act (DSA) framework. The DSA, proposed by the European Union, represents a comprehensive legislative initiative to regulate digital platforms and intermediaries, with a particular emphasis on online marketplaces. LÄS MER