Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Perspektiv på digital relationskompetens : Analys av lärares strategier för att stödja utbildningsrelationer i digitala lärmiljöer

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Helena Bonnevie; [2024]
    Nyckelord :Relational competence; relational pedagogy; digital relational competence; digital learning environments; e-learning; online teaching; distance learning; Relationskompetens; relationell pedagogik; digital relationskompetens; digitala lärmiljöer; e-learning; distansundervisning;

    Sammanfattning : Studien syftar till att öka kunskapen om lärares digitala relationskompetens samt bidra till utveckling av praktik och teori inom relationell pedagogik i digitala lärmiljöer. I studien analyserades kvalitativa enkätsvar från 123 lärare och lärarstudenter i Sverige och Finland  angående hur de uppfattade att de kunde stödja relationer mellan lärare och elev i distansundervisning. LÄS MER

  2. 2. E-LEARNING IN EDUCATION DURING THE PERIOD OF PANDEMIC (COVID-19)

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Yavar Ghanbari; [2023-03-20]
    Nyckelord :Electronic learning; ; Coronavirus; ; Pandemic; ; Information Communication Technology; ; Delone and Mclean Information Systems Success Model;

    Sammanfattning : Purpose: The overall purpose of this study is to evaluate the success of e-learning implementation during the COVID-19 pandemic and to investigate the factors affecting it. This is examined using a case study of students of the University of Tehran (Tehran-Iran). LÄS MER

  3. 3. Ledarskapsutbildning online ­ lärande och påverkan för nyblivna chefer

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Helene Öhman; [2022]
    Nyckelord :ledarskapsutveckling; ledarskapsutbildning; ny chef; utbildning; online; distans; lärande;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to investigate online leadership training as an enabling and limiting factor for new manager´s learning. On becoming a manager, one must not only develop new knowledge and abilities, but also simultaneously work on identity in relation to the transformation of a new professional role. LÄS MER

  4. 4. Satisfaction on an open online learning platform in Bangladesh An exploratory study on the learner's satisfaction on the perceived ease of use and perceived usefulness of an open online learning platform

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Syeda Mahjabin Ahmed; [2021-11-29]
    Nyckelord :Open online learning; online learning in a developing country; learning satisfaction;

    Sammanfattning : Purpose: The study aims to explore the satisfaction factors that affect the perceived ease of use and perceived usefulness of an open online learning platform from the perspective of both end-users, the learners and the organizers. This study will represent a picture of the open online learning platform's current status and future implications for improvements. LÄS MER

  5. 5. Ehh, Lärande Eller E-Lärande : En intervjustudie om medarbetares upplevelser av e-lärande i arbetslivet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Sebastian Sund; [2021]
    Nyckelord :e-learning; multimedia; synchronous; asynchronous; e-lärande; multimedia; synkron; asynkron;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att bidra med ökad kunskap om e-lärande i arbetslivet. E-lärande har i föreliggande studie definierats i enlighet med Clark och Mayers (2016) som; ”instruktion levererad på en digital enhet och som är menad att främja lärandet [egen översättning]” (2016, s. 38). LÄS MER