Sökning: "Erika Nilsson"
Visar resultat 16 - 20 av 71 uppsatser innehållade orden Erika Nilsson.
16. Vägen till framgång : En studie om vilka faktorer som påverkar revisorns prestation på revisorsexamen
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Bakgrund: Trots att de nya utbildningskraven som togs i bruk 2018 förändrar revisorns väg fram till auktorisation förblir revisorsexamen densamma. Provet ska fortfarande säkerställa att revisorn besitter tillräckligt med kompetens och erfarenhet för att utföra lagstadgad revision. LÄS MER
17. Ämnesintegrering på mellanstadiet : En kvalitativ intervjustudie om lärares tillvägagångssätt för att främja elevers lärande och möjligheter till lärares lärande vid ämnesintegrerat arbete
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : .... LÄS MER
18. "Det finns inga hinder, bara möjligheter" : Hantering av inomhusmiljöns anpassning för barn i behov av särskilt stöd
M1-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärandeSammanfattning : .... LÄS MER
19. Rekrytering av kvinnor & deras förutsättningar på mansdominerade yrkesprogram - En kvalitativ intervjuundersökning
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Denna uppsats behandlar problematiken kring det låga antalet kvinnor i el-, bygg- ochfordonsbranschen. Undersökningen som gjorts vid uppsatsskrivandet sticker ut genom attvisa yrkesnämndernas perspektiv på rekryteringen av kvinnor till och deras förutsättningaratt ta gymnasieexamen på de mansdominerade yrkesprogrammen, el och energi, bygg och anläggning samt fordon och transport. LÄS MER
20. "Anknytning är professionell" - en kvalitativ undersökning av förskollärares syn på samt strategier för anknytning i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Föreliggande studie har sin utgångspunkt i en redogörelse för anknytningens användning i den svenska läroplanens olika revideringar samt i att anknytning kan ses som en förutsättning för lärande. Syftet för studien är att undersöka vilken syn på, samt vilka strategier förskollärare använder i arbetet med anknytning i förskolan. LÄS MER