Sökning: "Erika Sahlin-Nygren"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Erika Sahlin-Nygren.

  1. 1. Affärshusens kamp om kunderna : svårigheterna med att skapa kundlojalitet

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Sofia Eriksson; Erika Sahlin-Nygren; [2009]
    Nyckelord :behov; profil; image; lojalitet; köpcenter; marknadskommunikation; förväntningar; direktmarknadsföring; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Marknaden för köpcentrer har i många år ökat och en rad olika handelsplatser etablerar sigrunt om i landet. Konkurrensen mellan de olika affärshusen är stor vilket har gjort det viktigtatt sticka ut i mängden. LÄS MER

  2. 2. Förhållningssätt till olika marknadsföringsstrategier : En attitydstudie ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Erika Sahlin-Nygren; [2009]
    Nyckelord :konsument; kommunikationsprocess; beteende; mediebrus; marknadsföringsstrategier; massmarknadsföring; direktmarknadsföring; attityd; personlig integritet;

    Sammanfattning : Företag på konsumentmarknaden står i dag för en svår uppgift av den orsaken attglobaliseringen och medieutvecklingen har medfört stora förändringar. De nyamediekanalerna har medfört att allt fler företag har fått bättre möjligheter attkommunicera med sina konsumenter men därtill har det även orsakat ett ökat mediebrus. LÄS MER