Sökning: "mediebrus"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade ordet mediebrus.

  1. 1. Varumärke och image slår igenom bruset i musikbranschen : En kvalitativ studie om hur artister jobbar med sina varumärken på sina sociala medier

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Elisa Amorell; Rebecca Fredriksson; [2020]
    Nyckelord :Brand; Image; Digitalisation; Music industry; Artists; Social media; Marketing; Varumärke; Image; Digitalisering; Musikbransch; Artister; Sociala medier; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har revolutionerat musikindustrin, alla delar av marknaden har utvecklats, marknadsföring är ett av dem. Sociala medier har blivit centrum för marknadsföringen och konsumenten begär mer relaterbara varumärken och image som ett krav för att konsumera produkter. LÄS MER

  2. 2. Sponsring av damidrott – Ett öppet mål? : En kvalitativ studie om sponsringskonsulters syn på sponsring av damidrott och dess marknadsfördelar

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Felicia Eriksson; Johanna Hammerfeldt; [2020]
    Nyckelord :Sponsorship; women’s sports; market advantage; CSR; Sponsring; damidrott; marknadsfördel; CS;

    Sammanfattning : Det finns stora skillnader i hur ekonomiska resurser fördelas i dam- och herridrotten, trots att fördelningen mellan antalet utövare är mer jämnt fördelad mellan män och kvinnor. Sponsring är en stor och betydande del av de ekonomiska resurserna för idrottsverksamheter, likväl går de största sponsringsinsatserna till herridrotten. LÄS MER

  3. 3. Gemenskap i exkludering, en kvantitativ studie bland ungdomar i utsatta områden : Psykologisk känsla av gemenskap samt exkluderande mekanismer

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avdelningen för socialt arbete och socialpedagogik

    Författare :Markus Norberger; Joakim Jonsson; [2018]
    Nyckelord :PSC; Exkludering; Gemenskap; Utsatta områden; Ungdomar.;

    Sammanfattning : Bilden av utsatta områden i Sverige och dess invånare är omfattande i dagens mediebrus. Inte sällan får ungdomar i dessa områden stå som representanter för en destruktiv förortskultur, ofta beskriven av de som inte lever i förorten. LÄS MER

  4. 4. Posts with highest engagement! A study that identify posts on social media that generate most interactions by educational companies

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Maja Nicklasson; [2016]
    Nyckelord :Highest participation; engagement; social media; posts; target group; educational companies; Facebook; LinkedIn and Twitter;

    Sammanfattning : Organisationer och företag använder idag frekvent sociala medier för att skapa deltagande hos sin målgrupp. I vårt digitala samhälle och stora mediebrus behövs strategier och medvetenhet kring vilka inlägg i sociala medier som lyckas generera högst deltagande. LÄS MER

  5. 5. Celebrity Endorsements : En kartläggning av ambassadörens karaktärsdrag vid kongruenta respektive inkongruenta marknadsföringskampanjer 

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :David Höglund; Kristian André; [2014]
    Nyckelord :Celebrity Endorsments; Endorser; Kongruent; Inkongruent; Marknadsföring; Ambassadör;

    Sammanfattning : Bakgrund – Att använda sig av celebriteter i marknadsförningssyfte har på den senaste tiden blivit en allt vanligare företeelse bland företagen i dagens samhälle. Detta fenomen har fått namnet celebrity endorsements och förekommer frekvent över hela världen. LÄS MER