Sökning: "Inkongruent"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade ordet Inkongruent.
1. Riesling In Rock : A quantitative study about how music affects the sensory perception of wine
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskapSammanfattning : Abstract Aim. To see if different auditory conditions affect the perceived intensity of the sensory attributes scent, acidity, sweetness, fruitiness, minerality and liking of wine, additionally the aim is to see if the effect is the same for different wines made from the same grape. Background. LÄS MER
2. Betydelsen av utilitariska och hedoniska köpbeteenden : En enkätstudie om köpbeteendets påverkan på konsumentens attityder
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Digitaliseringen har gjort det möjligt för en integrerad multikanalslösning där fenomenet Omnichannel har fått stort genomslag. Omnichannel tillåter konsumenten att distribuera mellan olika kanaler under en och samma köpupplevelse och den sömlösa shoppingupplevelsen öppnar upp för ett inkongruent köpbeteende. LÄS MER
3. The Sound of Smell : Possibilities for communicating an odor with sound aiding olfactory impairment
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : With covid-19 affecting people's ability to smell, it might be of interest to find multimodal solutions, where other senses could assist someone with an impaired sense of smell to identify an odor. This area of research lacks data since there has not been many studies on this. LÄS MER
4. Vem utsätter vem för vad? : Diskursiva konstruktionen av utsatthet i polisens rapporter över utsatta områden
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för nordiska språkSammanfattning : I december 2015 började polisen använda termen utsatta områden i en serie rapporter. Samtidigt som termen fått stor spridning har polisens rapporter kritiserats från flera håll. Syftet med den här studien är att undersöka den diskursiva konstruktionen av utsatthet i polisens rapporter om de utsatta områdena. LÄS MER
5. BERÄTTELSEN OM OATLY - Storytelling som ett strategiskt kommunikationsverktyg
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Syfte: Studien ämnar att undersöka på vilka sätt företaget Oatly använder sig av storytelling i sin audiovisuella kommunikation samt vilken övergripande kärnberättelse om företaget som skapas. Studien ämnar också att svara på huruvida Oatlys användning av storytelling kan betraktas som ett retoriskt och strategiskt kommunikationsverktyg i företagets marknadskommunikation. LÄS MER