Sökning: "Fanny Wikström"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Fanny Wikström.

  1. 1. Rörlig grafik i annonser - överskattat eller oumbärligt? : En kvalitativ jämförelse av rörliga och statiska annonsers effektivitet

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Malte Wikström; Fanny Örnberg; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : "Rörligt" verkar vara favoritordet på reklamproffsens läppar i år. Och det är ingen slump - rörlig bild motsvarade cirka 80% av internettrafiken år 2021. Denna studie syftar till att undersöka skillnaderna mellan en rörlig annons och en statisk annons i hur de väcker intresse. LÄS MER

  2. 2. Handlingsplaner relaterade till särskild begåvning i skolan : En totalpopulationsundersökning av Sveriges kommuner

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Fanny Mossberg; Ann-Mari Paldán Wikström; [2020]
    Nyckelord :handlingsplan; ledning och stimulans; särbegåvning; särskild begåvning; totalpopulationsundersökning;

    Sammanfattning : Enligt Skollagen ska elever som lätt når de mål som ska uppnås ges ledning och stimulans att nå längre och utvecklas i enlighet med sin fulla potential. Syftet med studien var att kartlägga i vilken utsträckning handlingsplaner för särskilt begåvade elever förekommer i Sveriges samtliga kommuner samt att beskriva och analysera innehållet i dessa handlingsplaner. LÄS MER

  3. 3. #Isamarbetemed : En studie om influencer marketing och  co-branding

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Alexandra Bexell; Fanny Wikström; [2017]
    Nyckelord :Influencers; influencer marketing; co-branding; Influencers; samarbete; sociala medier;

    Sammanfattning : Syfte och Forskningsfrågor: Syftet med denna studie är att urskilja olika samarbetsprocesser för hur influencers nyttjar digitala nätverk och hur det främjar såväl influencer och företag som väljer att samarbeta. Utifrån detta syfte har vi formulerat tre frågeställningar som lyder enligt följande: 1. LÄS MER

  4. 4. Intertextualiteten i nyhetsmedierna : En fallstudie om hur medietexters samspel påverkar framställningen av Polisens omorganisation i nyhetsmedierna

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Fanny Wikström Viebke; Sofia Malmer; [2017]
    Nyckelord :news media; dialogue theory; discourse theory; dialogic analysis; police; intertextuality; text analysis;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate, from a dialogical perspective, what messages are conveyed about the Swedish Police Agency's reorganization in the big city press for a limited period in the autumn of 2016. Dialogical analysis provides a tool to not only investigate each text individually, but also to examine the internal relationships between the texts in our selection. LÄS MER

  5. 5. UNDER YTAN Fredrik Reinfeldt och Stefan Löfven i en komparativ bildstudie

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Jon Demred; Fanny Wijk; Olivia Wikström; [2015-02-11]
    Nyckelord :Stefan Löfven; Fredrik Reinfeldt; news image; headlines; media; Swedish politics; general election; Swedish press; semiotics image analysis; framing; media portrayal;

    Sammanfattning : Title: Under the surface - Fredrik Reinfeldt and Stefan Löfven in a comparative photo study Authors: Jon Demred, Fanny Wijk & Olivia Wikström Level: Bachelor of Journalism Location: University of Gothenburg Language: Swedish Number of pages: 39 This thesis compares how Stefan Löfven was being portrayed in Swedish media the week after the general election 2014 with how Fredrik Reinfeldt was portrayed in the first week after 2006’s general election. There has been made a lot of research on how politicians are portrayed in the media, but most of the research focus on text portrayal. LÄS MER