Sökning: "Franchiseorganisation"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet Franchiseorganisation.
1. Internt varumärkesbyggande - En studie om internt varumärkesbyggande i franchisetagarverksamheter
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Internt varumärkesbyggande – En studie om internt varumärkesbyggande i franchisetagarverksamheter. Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management. Kurs: KSMK65 Service Management: Examensarbete för kandidatexamen, 15 hp. VT 2017. LÄS MER
2. Att styra de självstyrande : En modell av styrning i franchiseorganisationer
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Problem Då ledningen i en franchiseorganisation inte besitter samma auktoritet som ledningen i andra typer av organisationer kan detta skapa problematik för den interna styrningen (Bradach, 1997). Ytterligare forskning kring styrning inom franchising har efterfrågats (Bradach och Eccles, 1989; Bradach, 1997; Combs et al., 2011). LÄS MER
3. Sagan om informationsflödet av feedback från marknaden som inte nådde franchisegivaren : Studie om problem och möjligheter som finns inom klädbranschen när det gäller att säkerställa att informationsflöde gällande feedback från marknaden når franchisegivaren via franchisetagaren
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Informationsteknologin och ett alltmer multifunktionellt internet är en orsak till den så kallade ”informationsrevolutionen”. Ingenting i ett företag sker utan att det föregåtts av någon form av utväxling av information. Information är till för att underlätta för företaget att göra affärer. LÄS MER
4. Ett varumärke inom ett varumärke : En studie i hur skapandet av ett personligt varumärke påverkas inom en franchiseorganisation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: Ett varumärke inom ett varumärke Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Jenny Jansson och Linnea Mohlén Handledare: Jonas Kågström Datum: 2014 – Maj Syfte: Syftet med denna studie är att analysera vilka utmaningar en fastighetsmäklare ställs inför i skapandet av ett personligt varumärke, inom en franchiseorganisation. Metod: I denna studie har data genererats genom att en webb-baserad enkätundersökning skickats ut via e-mail. LÄS MER
5. Belöningssystem och Motivation : En kvalitativ studie på Swedbank Juristbyrås belöningssystem och dess påverkan på de anställdas motivation
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Belöningssystem har länge varit omdebatterat huruvida det påverkar anställdas motivation och det finns ingen universallösning som är möjlig att tillämpa generellt. Samtidigt är det av stor strategisk betydelse att ha ett välfungerande belöningssystem. LÄS MER