Sökning: "Franchiseorganisation"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet Franchiseorganisation.

  1. 1. Internt varumärkesbyggande - En studie om internt varumärkesbyggande i franchisetagarverksamheter

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Victoria Persson; Cassandra Bergqvist; [2017]
    Nyckelord :Corporate Brand; Internt varumärkesbyggande; Franchise; Fastighetsbyrån; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Internt varumärkesbyggande – En studie om internt varumärkesbyggande i franchisetagarverksamheter. Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management. Kurs: KSMK65 Service Management: Examensarbete för kandidatexamen, 15 hp. VT 2017. LÄS MER

  2. 2. Att styra de självstyrande : En modell av styrning i franchiseorganisationer

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Isberg; Judith Zamore; [2014]
    Nyckelord :Franchising; butikskedja; suveränitet; självstyre; styrning;

    Sammanfattning : Problem Då ledningen i en franchiseorganisation inte besitter samma auktoritet som ledningen i andra typer av organisationer kan detta skapa problematik för den interna styrningen (Bradach, 1997). Ytterligare forskning kring styrning inom franchising har efterfrågats (Bradach och Eccles, 1989; Bradach, 1997; Combs et al., 2011). LÄS MER

  3. 3. Sagan om informationsflödet av feedback från marknaden som inte nådde franchisegivaren : Studie om problem och möjligheter som finns inom klädbranschen när det gäller att säkerställa att informationsflöde gällande feedback från marknaden når franchisegivaren via franchisetagaren

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :John Thyr Alklid; [2014]
    Nyckelord :Franchise; Franchising; Franchisetagare; Franchisegivare; Informationsflöde; Franchiseorganisation; Feedback; Kundönskemål; Kundkrav;

    Sammanfattning : Informationsteknologin och ett alltmer multifunktionellt internet är en orsak till den så kallade ”informationsrevolutionen”. Ingenting i ett företag sker utan att det föregåtts av någon form av utväxling av information. Information är till för att underlätta för företaget att göra affärer. LÄS MER

  4. 4. Ett varumärke inom ett varumärke : En studie i hur skapandet av ett personligt varumärke påverkas inom en franchiseorganisation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Linnea Mohlén; Jenny Jansson; [2014]
    Nyckelord :Franchise; företagsidentitet; personligt varumärke; personlig marknadsföring; förtroende.;

    Sammanfattning : Titel: Ett varumärke inom ett varumärke Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Jenny Jansson och Linnea Mohlén Handledare: Jonas Kågström Datum: 2014 – Maj   Syfte: Syftet med denna studie är att analysera vilka utmaningar en fastighetsmäklare ställs inför i skapandet av ett personligt varumärke, inom en franchiseorganisation.   Metod: I denna studie har data genererats genom att en webb-baserad enkätundersökning skickats ut via e-mail. LÄS MER

  5. 5. Belöningssystem och Motivation : En kvalitativ studie på Swedbank Juristbyrås belöningssystem och dess påverkan på de anställdas motivation

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jannika Waldenström; Amanda Svensson; [2013]
    Nyckelord :Belöningssystem; motivation; inre motivation; yttre motivation; self determination theory; Swedbank Juristbyrå;

    Sammanfattning : Belöningssystem har länge varit omdebatterat huruvida det påverkar anställdas motivation och det finns ingen universallösning som är möjlig att tillämpa generellt. Samtidigt är det av stor strategisk betydelse att ha ett välfungerande belöningssystem. LÄS MER