Sökning: "Fritidslärare fritidslärares uppfattningar"
Visar resultat 21 - 25 av 57 uppsatser innehållade orden Fritidslärare fritidslärares uppfattningar.
21. Det dubbla uppdraget : Fritidslärares uppfattningar om deras uppdrag under skoltid
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med vår studie var att undersöka fritidslärares egna uppfattningar om deras arbetsuppgifter i skolan. Anledningen till varför vi fastnade för just detta ämne var för att vi tidigare under utbildningen har fått en inblick i vad den tidigare forskningen som är gjord på ämnet faktiskt säger. LÄS MER
22. Hantera och förebygga konflikter på fritidshemmet : En kvalitativ studie om fritidslärares uppfattningar
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Det här är en kvalitativ studie och syftet med studien är att skapa kunskap om, vilka uppfattningar fritidslärare har om hur de kan hantera och förebygga konflikter mellan elever på fritidshemmet. Samt fritidslärarnas uppfattningar om resultatet av sitt arbete med konflikter mellan elever på fritidshemmet. LÄS MER
23. Heldagslärande : hur det upplevs bland fritidslärare
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : Eftersom vi båda har en positiv syn på heldagslärande tycktes det spännande att undersöka hur färdiga fritidslärares syn på och upplevelser av heldagslärande ser ut på deras arbetsplatser. Syftet med studien har varit att ta reda på hur fritidslärare uttrycker sig om sin verksamhet och yrkesroll i relation till begreppet heldagslärande. LÄS MER
24. "Vi räknar ju inte på koefficienter" : Sex rektorers syn på fritidslärares planeringstid
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : Syftet med detta arbete har varit att bidra till förståelse kring de faktorer som ligger bakom fritidslärares planeringstid. Tidigare forskning och granskningsrapporter har pekat på brister vad gäller rektorernas förståelse för fritidshemmets uppdrag och en brist på planeringstid samt en diskrepans mellan rektorers och lärares uppfattningar kring förutsättningarna. LÄS MER
25. Den organiserade lekens betydelse för det sociala samspelet mellan eleverna : En kvalitativ intervjustudie med fritidslärare.
M1-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Syftet är att undersöka fritidslärares uppfattningar om sitt arbete med den organiserade leken med fokus på det sociala samspelet mellan eleverna i fritidshemsverksamheten. Den teoretiska utgångspunkten som studien utgår ifrån är det sociokulturella perspektivet, då teorin har ett tydligt fokus på interaktion mellan elever. LÄS MER