Sökning: "Funktionsutveckling"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet Funktionsutveckling.

  1. 1. Exploring the Feasibility of Exercise Detection on the Exxentric kBox Platform

    Master-uppsats, KTH/Medicinteknik och hälsosystem

    Författare :Mahyar Mehr; [2023]
    Nyckelord :Machine learning; Flywheel training; Exercise detection; Signal processing; Exxentric kBox platform; Automatic exercise classification; Feature engineering; Maskininlärning; Träning med svänghjul; Upptäckt av träning; Signalbehandling; Exxentric kBox-plattformen; Automatisk träningklassificering; Funktionsutveckling;

    Sammanfattning : Flywheel training is an increasingly popular training method that aids in the recovery process and promotes strength development while reducing the risk of re-injury. Additionally, automatic exercise classification offers athletes the convenience of effortlessly monitoring and tracking their training progress, enabling them to maintain consistency and achieve their fitness goals effectively. LÄS MER

  2. 2. Data Build Tool (DBT) Jobs in Hopsworks

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Zidi Chen; [2022]
    Nyckelord :feature engineering; Structured Query Language SQL ; funktionsteknik; strukturerat frågespråk SQL ;

    Sammanfattning : Feature engineering at scale is always critical and challenging in the machine learning pipeline. Modern data warehouses enable data analysts to do feature engineering by transforming, validating and aggregating data in Structured Query Language (SQL). LÄS MER

  3. 3. Utveckling av laddstolpe med befintlig elektronik

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för ingenjörsvetenskap

    Författare :Erik Tressing; Gustav Banck; [2019]
    Nyckelord :Design; produktutveckling; elbil; elbilsinfrastruktur; ingenjör; laddstolpe;

    Sammanfattning : Projektet gick ut på att utveckla en laddstolpe med befintlig elektronik från Sea Ice AB, samt utveckla ett tillägg till deras befintliga box för upphängning där inte vägg finns tillgänglig. Behoven hos användarna hamnade som grund för projektet som hämtades från frågeformulär, observationer, och kundresor. LÄS MER

  4. 4. Vad krävs av interaktiva läromedel? En studie av de interaktiva läromedlens användbarhet och krav ur ett intressent –och producent perspektiv

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Sandra Andersson; [2017]
    Nyckelord :Användbarhet; lärstilar; e-läromedel; interaktion; multimedia;

    Sammanfattning : E-learning är en undervisningsmetodik som blir allt vanligare att i utbildningssammanhang.Detta då datorer och interaktiva läromedel successivt integrerats i skolmiljön, både som ettpedagogiskt verktyg men också som komplement till den traditionella undervisningen. LÄS MER

  5. 5. Feature development for esports broadcasts with a focus on the intermission between matches

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Jonathan Söderin; [2017]
    Nyckelord :Esports; Streaming; Intermissions; Breaks; Feature development; Viewing motivation;

    Sammanfattning : In a world where esports is growing quicker than ever and is looking towards traditional sports for guidance, taking a look at the format of both esports broadcasts and online streaming in general can give beneficial insights. This paper aims to evaluate if the format of esports broadcasts should no longer let itself be influenced by traditional sports and instead follow the habits and motivations behind esport’s online viewership itself. LÄS MER