Sökning: "Gillette"

Visar resultat 11 - 15 av 24 uppsatser innehållade ordet Gillette.

  1. 11. “Alla människor är håriga, men ta bort håret så fort du kan” : En kvalitativ studie av Gillette och Gillette Venus reklam på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Caroline Matts; Emma Svensson; [2021]
    Nyckelord :gender; semiotic photo analysis; semi-structured interviews; Erving Goffman; Stuart Hall;

    Sammanfattning : The ways in which advertisements can affect social and brand-related aspects is an area of interest for both companies and society at large. The aim of this study is to examine and identify differences in the production and interpretation of advertisements on Instagram, targeted towards men versus women. LÄS MER

  2. 12. Did I shave for this? : En kvalitativ studie om Gillette och Gillette Venus anpassning till aktuella samhällsdiskurser.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Marie Bokfors; Thilde Vinderå; [2021]
    Nyckelord :Intersektionalitet; varumärkesaktivism; samhällsdiskurs; Gillette; Gillette Venus;

    Sammanfattning : Problemformulering ochs syfte: Syftet med studien är att undersöka hur Gillette och Gillette Venuskommunikativt anpassar sig efter aktuell samhällsdiskurs i deras reklamfilmer, samt hur de inkluderar intersektionella identiteter. Denna studie bidrar med empiriskt material till forskningsområdena inklunderande kommunikation, varumärkesaktivism och woke washing. LÄS MER

  3. 13. Skin and hair, why care? : En kvalitativ semiotisk analys av rakvårdsföretagen Gillette Venus och Billies reklamfilmer

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Moa Conradsson; Lovisa Sundh; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The following study covers the process and results of a semiotic analysis of Gillette Venus’ and Billie’s advertisements on Youtube. The intention is to compare how two brands within the same industry portray femininity and how it relates to traditional gender norms and stereotypes. LÄS MER

  4. 14. The best a brand can be? P&G’s femvertising meeting hegemonic masculinity

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Patricia Agudelo; [2020]
    Nyckelord :Femvertising; Feminist Critical Discourse Analysis; Hegemonic masculinity; Multimodal Discourse Analysis; P G; Power; Foucault.; Social Sciences;

    Sammanfattning : This thesis uses Feminist Critical Discourse Analysis and Multimodal Discourse Analysis to study how a house of brands, like Procter & Gamble (P&G), handles femvertising, that it is produced by its own brands. The paper analyses the phenomenon using examples from commercials that belong to P&G’s #WeSeeEqual campaign and the controversial commercial video from Gillette The best men can be. LÄS MER

  5. 15. Genus och stereotyper inom reklam : En kritisk diskursanalys av Gillettes reklamfilmer på YouTube

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Emma Lindberg; [2020]
    Nyckelord :commodity feminism; the male gaze; stereotyping; hegemonic masculinity; femininity; masculinity;

    Sammanfattning : Gender and stereotypes in advertising is a critical discourse analysis aimed at studying how femininity and masculinity is portrayed in Gillette and Gillette Venus marketing on YouTube. Both brands have, after the #metoo campaign, opted to approach their marketing from different point of view since their previous advertising has been heavily criticized for endorsing negative gender stereotypes. LÄS MER