Sökning: "Gillheimer"
Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Gillheimer.
1. How is triple bottom line thinking included in small-firm decision making? – A study of potato farmers in Östergötland, Sweden : hur påverkas potatisproduktionen av kvalitetskrav?
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Earlier research has shown a lack of studies on waste in agriculture production. Therefore, there is a need for improved screening for the cause of wastage in primary production. In addition, more research is required on how quality requirements and norms affect wastage and how waste can be prevented. LÄS MER
2. Hur konsumenten inkluderas i en cirkulär ekonomi : en fallstudie om klädåterförsäljares initiativ på en handelsplats i Uppsala
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Det råder idag en “slit och släng” kultur i samhället vilket kännetecknas av att konsumenter köper nya varor och slänger dem när de inte längre fyller sin funktion. Klädindustrin är en av de branscher där “slit och släng” kulturen är som mest påtaglig. LÄS MER
3. Fasta körspår i potatisodling : en förstudie för svenska förhållanden
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)Sammanfattning : Detta arbete är en förstudie inom området fasta körspår med potatis i växtföljden. Målet är att undersöka vilka radavstånd som är att föredra vid tillämpning av fasta körspår med potatis i växtföljden. LÄS MER
4. Optimerad kvävegödsling i stärkelsepotatis : analys av riktvärden vid mätning av nitrathalt i bladskaft
M1-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)Sammanfattning : Denna studie bygger på en litteraturstudie och ett fältförsök. Vi har undersökt vilken som är den ekonomiskt optimala kvävegödslingen i stärkelsepotatis. Eftersom potatisens kväveupptag varierar mellan sorter, odlingsplatser och år så har vi också undersökt möjligheter att mäta upptaget för att anpassa gödslingen. LÄS MER
5. Från Sverige till Rosengård - Studie av en etniskt diversifierad marknad
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka om, och i sådana fall hur, företag anpassar sina marknadsföringsinstrument på en lokalt etniskt diversifierad marknad. Vidare ämnas studera om företag, på central nivå, tillvaratar lokala butikers/kontors erfarenheter och kunskaper av en etniskt diversifierad marknad. LÄS MER