Sökning: "Global High Schools"
Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden Global High Schools.
1. Swedish Upper Secondary English Teachers’ Beliefs and Practices Regarding CLIL
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : English has been on the rise on the global stage for the last half century, and is now the most studied second language, being used regularly in international academia, social and mainstream media and international relations. In Sweden, the increase in the use of English is particularly noticeable in the country’s higher education system, with recent studies reporting a significant increase in English as the language of instruction. LÄS MER
2. Estrategias del Translenguaje Pedagógico : Uso y eficacia en las aulas del ELE en Suecia
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)Sammanfattning : En Suecia, el alumnado se ha ido volviendo cada vez más multicultural. En el aula pueden coexistir varias lenguas maternas y la pericia en inglés es muy alta. Esto se traduce en que estas lenguas podrían ser usadas como andamios para enseñar una tercera o cuarta lengua. LÄS MER
3. What if something worse happens… : A qualitative study on students’ perceptions of safety and security.
Magister-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : This research aimed to understand how students between 15-19 years at Lagaholm School and Osbeck High School experience safety and security at their schools and how they experience the impact of external events on the perception of safety and security. To investigate this, the following research questions were asked: How do students experience the situation of safety and security at their schools? How do students experience that external events impact their sense of safety and security? What conclusions can be made from the experiences and factors that emerge? The third research question is primarily answered by the researcher’s conclusions and reflections from the empirical evidence that emerges from the first two research questions. LÄS MER
4. Skolan som skyddsfaktor eller? : En kvalitativ studie om grundskolans preventiva arbete gällande våld i nära relation.
Master-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Inledning: Våld i nära relation är ett erkänt problem som finns världen över och som påverkar samhället samt folkhälsan negativt och det kan kopplas ihop med viktiga angelägna frågor som fattigdom, sjukdomsbörda och de globala målen för hållbar utveckling. Trots att det finns flertalet internationella och nationella handlingsplaner, strategier samt målsättningar kvarstår problemet. LÄS MER
5. Buildings LCA methodology, focus on the climate impact of maintenance and replacement processes
Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknikSammanfattning : The Swedish government introduced on Monday 3rd of January 2022, a new bill to promote buildings’ sustainability. Assigned by the government, the bill was developed by the Swedish National Board of Housing, Building and Planning (Boverket). LÄS MER