Sökning: "Grönt varumärke"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden Grönt varumärke.

  1. 1. Hållbart Kundvärde : En Fallstudie Inom Transportsektorn

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013); Karlstads universitet/Institutionen för ingenjörsvetenskap och fysik (from 2013)

    Författare :Niklas Johansson; Erik Reuterhäll; [2021]
    Nyckelord :Hållbart värdeerbjudande; Hållbart erbjudande; Grönt varumärke; Social License to Operate; Transportsektorn; Tung industri;

    Sammanfattning : Transportsektorn står för en markant andel av världens koldioxidutsläpp samt att sektorn tillför risker i trafiken. För att adressera dessa problem har hållbarhet blivit allt viktigare inom sektorn. LÄS MER

  2. 2. Grön marknadsföring - Beroende av förtroende : En kvalitativ studie om utformandet av förtroendeingivande grönmarknadsföring.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Linus Höglund; Erik Olsson; Jonatan Andervi; [2020]
    Nyckelord :Green marketing; Trustworthy; Trust; Grön marknadsföring; Förtroendeingivande; Förtroende;

    Sammanfattning : Det har skett en kraftig ökning kring intresset för hållbarhet de senaste två decennierna hos konsumenter. Företag har även insett att nyttjande av marknadsföring där de hållbara aspekterna lyfts fram lett till en ökad lönsamhet. LÄS MER

  3. 3. Visste du att... Lidl jobbar hållbart? : En fallstudie av Lidls butik på Norremark i Växjö

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Emelina Franzén; Hedman Hägerström Joanna; [2017]
    Nyckelord :Hållbarhet; Företags samhällsansvar CSR ; butikskommunikation; butikskomponenter; Lidl; Lidl Norremark Växjö;

    Sammanfattning : Lidls nya butik på Norremark i Växjö har uppnått miljöcertifieringen BREEAM:S högsta nivå “outstanding” (Food Supply 2016), vilket visar att de är på rätt väg mot den hållbara butiken. Alla Lidls nybyggda butiker kommer certifieras med BREEAM och alla de äldre butikerna kommer genomgå ett lyft. LÄS MER

  4. 4. Lev ett grönt år med ICA och surfa Com Hem style : En kvalitativ studie om hur Com Hem och ICA förmedlar innehållet i TV-reklamen till TV-tittaren

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Abian Hirsi; [2017]
    Nyckelord :Varumärke; marknadskommunikation; reklam; comhem; ica;

    Sammanfattning : Television advertising has many different tasks. Some aims primarily to entertain while some companies use TV advertising to promote their brand and products. However, television advertising may be misleading. The message of the TV commercial konsekvent disappears with all the content in a TV commercial. LÄS MER

  5. 5. Solceller : Lönsamt och långsiktigt hållbart energiförsörjningsalternativ för Landstinget Blekinge?

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för strategisk hållbar utveckling

    Författare :Matilda Svensson; [2016]
    Nyckelord :solar cells; long-term sustainability; economic profitability; self-produced electricity; solceller; egenproducerad el; ekonomisk lönsamhet; långsiktig hållbarhet;

    Sammanfattning : Landstinget Blekinge är en av Blekinge Läns största fastighetsägare och har idag ett stort elbehov på grund av sin energiintensiva verksamhet. I enlighet med organisationens miljöplan finns önskemål om att utreda möjligheterna att producera egen el med solceller. LÄS MER