Sökning: "Hållbart värdeerbjudande"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Hållbart värdeerbjudande.

  1. 1. Ett intressentperspektiv på slow fashion-affärsmodellen : En multipel fallstudie om långsam konsumtion i modebranschen

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi

    Författare :Agnes Andersson; Louise Forsgren; [2023]
    Nyckelord :slow fashion; business models; slow fashion business model; sustainable business models; slow consumption; fashion industry; slow fashion; affärsmodeller; slow fashion-affärsmodellen; hållbara affärsmodeller; långsam konsumtion; modebranschen;

    Sammanfattning : Som en reaktion mot fast fashion-rörelsen och de oansvariga konsumtionsmönster som den medför har slow fashion uppstått som ett mer hållbart alternativ i modebranschen. Slow fashion beskrivs ofta som mode av hög kvalitet med en tidlös design vars syfte är att sakta ner flödena och minska konsumtionen. LÄS MER

  2. 2. How Relationship Marketing can Improve the Value Proposition and Increase the Sales of Organic Food : A Single Case Study Exploring How Different Actors in the Food Industry Can Implement Marketing Strategies

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Angela Bayat Sahil; Maja Holmén; [2023]
    Nyckelord :Relationship marketing; Organic food; Value proposition; Marketing strategies; Product sales; Sustainability; Relationsmarknadsföring; Ekologiska livsmedel; Värdeerbjudande; Marknadsföringsstrategier; Försäljning; Hållbarhet;

    Sammanfattning : In recent years, organic food sales in Sweden have experienced a decrease in sales, opening up new challenges and opportunities for various actors within the food industry. The Swedish food industry works extensively with sustainability and aims to foster a sustainable food system. LÄS MER

  3. 3. An Industrial Perspective on Ultrapure Water Production for Electrolysis : A techno-economic assessment of membrane distillation for electrolysis - synergies, performance, costs, and value propositions

    Kandidat-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Hampus Mässgård; Arvid Jonsson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sustainable development is one of the most important issues in todays’ industrial sector, and several markets are now looking for alternatives to fossil fuels. One of these solutions is hydrogen; a clean, easily combustible gas which can be used as fuel in several industrial processes, such as steel production and power generation. LÄS MER

  4. 4. Regenerativa verksamheter i ett ekonomiskt hållbart perspektiv

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten; Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Gustav Kidell; Hanna Åberg; [2021]
    Nyckelord :Regenerativitet; cirkulär ekonomi; affärsmodeller; industriell symbios; värdeskapande; cirkulära affärsmodeller;

    Sammanfattning : Bakgrund: Forskning och beslutsfattande organ menar att en del i att minska klimatpåverkan är cirkulär ekonomi. Tidigare forskning saknar i viss mån ett affärsmässigt perspektiv på industriell symbios och regenerativa affärsmodeller. LÄS MER

  5. 5. Creating Value from Last Mile Deliveries to First Mile Recycling : A Case Study of an Urban Consolidation Center

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :GUSTAV WESTERLUND; DARIN BABAN; [2021]
    Nyckelord :Urban consolidation center; Urbanization; Urban waste management; Urban freight delivery; Business models; Value creation; Value proposition; Value capture; Urban samlastningscentral; Urbanisering; Urban sophantering; Urbana varuleveranser; Affärsmodeller; Värdeskapande; Värdeerbjudande; Värdefångst;

    Sammanfattning : This study is a part of the HITS-project at the Integrated Transport Research Lab at KTH. The demand for urban freight transportation has continued to grow during the last decades due to increased urbanization. Road-based freight transport contributes to air pollution, traffic congestion and noise pollution. LÄS MER