Sökning: "Grammar instruction"

Visar resultat 26 - 30 av 37 uppsatser innehållade orden Grammar instruction.

  1. 26. Att undervisa grammatik i dagens multikulturella skola : Några lärares erfarenheter av att undervisa elever med annat modersmål än svenska i grammatik

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur

    Författare :Sandra Jarebro; [2016]
    Nyckelord :Teachers’ view of grammar; grammar instruction; second language learning; concept maps; qualitative interviews; Lärares uppfattning av grammatik; grammatikundervisning; andraspråksinlärning; föreställningskartor; kvalitativa intervjuer;

    Sammanfattning : The aim of this study is to explore how six primary school teachers experience teaching grammar to non-Swedish speaking pupils and how their experiences correspond to theories and previous research on language development and second language acquisition. The method used was semi-structured qualitative interviews combined with mind maps. LÄS MER

  2. 27. Grammatik undervisning : Studie av grammatikens roll i den tidiga språkinlärningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur

    Författare :Emelie Forsman; [2015]
    Nyckelord :grammar; traditional teaching; writing instruction; Grammatik; traditionell undervisning; språkinlärning;

    Sammanfattning : This essay aims to generate understanding for todays grammar teaching in the early grades. Through base in previous research, I intend in this work to seek understanding of what affects the grammar development and its impact on education. I investigate in this essay teacher's approach to grammar and how it affects the incidence of grammar teaching. LÄS MER

  3. 28. Utvecklingen av grammatikinstruktioner och övningar i svenska läromedel för spanska : En läromedelsanalys om explicit instruktion, input, produktion och interaktivitet i undervisningsmaterial för främmandespråksinlärning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Lisa Sandgren; [2015]
    Nyckelord :grammatikinstruktion; explicit instruktion; input; produktion; interaktivitet;

    Sammanfattning : This study investigates if and how grammar instructions and exercises in Spanish textbooks have evolved during the last thirty years. More specifically it focuses on how the grammar is presented (explicit instruction) and on the nature of the exercises (input, production and interaction). LÄS MER

  4. 29. The Effectiveness of Modified Inductive Versus Deductive Teaching : A case study on word order amongst a group of English as a foreign language learners

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för språkstudier

    Författare :Linda Eriksson; [2014]
    Nyckelord :Modified inductive and deductive instruction; Modified induction; EFL grammar instruction; English language teaching; Word order; Modifierad induktiv och deduktiv undervisning; Grammatikundervisning; Ordföljd;

    Sammanfattning : This study aims at investigating the effectiveness of modified inductive learning compared with deductive learning of English grammar among foreign language students. In order to achieve this purpose, two classes in Year Nine in a secondary school in Sweden were taught using the two different methods. LÄS MER

  5. 30. Pros and Cons in Immersion : - A Study of a Swedish and Italian Exchange Project Focused on Immersion

    Kandidat-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)

    Författare :Oscar Semb; [2013]
    Nyckelord :Immersion; Second language acquisition; input; exchange project; language instruction;

    Sammanfattning : Abstract This study examines the Comenius exchange project between Da Vinci, Kattegattgymnasiet in Sweden and Liceo Scientifico F. Vercelli in Asti, Italy from both a qualitative and a quantitative angle. This exchange project was working with immersion. LÄS MER