Sökning: "Green attitude"

Visar resultat 11 - 15 av 192 uppsatser innehållade orden Green attitude.

  1. 11. Purchase Intention of Millenials (Gen Y) and Gen Z towards Online Shopping : Investigating the Gen Y and Gen Z Africans living in Sweden

    Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Kikelomo Olatunji-Aikomo; [2023]
    Nyckelord :Online shopping; purchase intention; millennial; Gen Y; Gen Z; theory of planned behavior; attitude; subjective norms; perceived behavioral control; green concern; perceived risks;

    Sammanfattning : Purpose: This research aims to test the identified factors that influence the online purchase intentions of millennial (Gen Y) and Gen Z Africans who reside in Sweden and to find out whether there are differences in the online purchase intention between the two generational cohorts. Research design: In order to fulfil the purpose of this study, an online questionnaire was distributed to Gen Y and Gen Z Africans living in Sweden. LÄS MER

  2. 12. Klimatberäkning i små- och medelstora företag

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Installations- och klimatiseringslära

    Författare :Armin Taheri; Isak Terje Stiefler; [2023]
    Nyckelord :Små- och medelstora företag; SMF; klimatberäkning; klimat-deklaration; Byggsektorns miljöberäkningsverktyg; mappning; EPD Miljövarudeklaration ; LCA; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Bygg- och fastighetssektorn stod år 2020 för 21% av Sveriges totala utsläpp av växthusgaser (Boverket, 2023a). För att synliggöra och därigenom minska klimatpåverkan vid uppförandet av nya byggnader blev det den 1 januari 2022 obligatoriskt att genomföra klimatdeklaration av nya byggnader som kräver bygglov, med vissa undantag (Boverket, 2021a). LÄS MER

  3. 13. Reducing Waste, Building Brand: A Quantitative Study of the Impact of Second-Hand Clothing on Brand Attitude in Online Retail

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Ebba Österlund; Sofia Lindborg; [2023]
    Nyckelord :Sustainable consumption; Second-hand clothing; Signaling theory; Brand attitude; Online retail stores;

    Sammanfattning : Consumers' growing awareness of the environmental impact of their consumption behaviors has resulted in an increased demand for sustainable and eco-friendly brands. Swedish online retailers have responded by offering second-hand clothing on their websites. LÄS MER

  4. 14. Consumers’ perception of climate-smart wine packaging : a case study on Systembolaget

    Master-uppsats, SLU/Department of Molecular Sciences

    Författare :Nicole Chidiac; Iris Lundquist; [2023]
    Nyckelord :Wine packaging; climate impact; consumer behavior; sustainability labels; ; CSR; Alpabeth Theory;

    Sammanfattning : Environmental concerns in the wine industry are getting more attention worldwide, making it important to shift to more sustainable practices. One of the most significant CO2e emissions originates from wine glass bottles as packaging material. LÄS MER

  5. 15. Förtjänar migranter rättigheter? : En komparativ studie om de kontextuella faktorer som påverkar européers attityder gentemot migranters förtjänst till sociala och legala rättigheter

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Fardosa Green; Simon Glas; [2023]
    Nyckelord :Attitudes; migrants; deservingness; CARIN; GDP; MIPEX; welfare state;

    Sammanfattning : Immigration has been a topic of interest for a very long time in Europe and it is currently a highly debated topic in today's politics. Previous studies on the attitudes of Europeans towards migrants have shown that Europeans apply different conditions and criteria to assess migrants' deservingness of social and legal rights. LÄS MER