Sökning: "Green demarketing"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Green demarketing.

  1. 1. The Brand Implications of Green Demarketing

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Adrian Brännstam; Simon Eliasson; Oliver Schott; [2021]
    Nyckelord :Green demarketing GD ; Green advertising GA ; Sustainability marketing; Corporate Credibility CC ; Word-of-mouth WoM ; Purchase intention; Business and Economics;

    Sammanfattning : A significant part of the marketing profession consists of stimulating and expanding the demand for products and services. However, as society’s level of consumption increases at the same time as our resources decrease, the marketer’s role faces an inevitable change if the global environmental goals are to be achieved. LÄS MER

  2. 2. Hur gröna är gröna initiativ, egentligen? : En studie om den hållbarhetsrelaterade marknadsföringens inverkan på kritiska antikonsumenter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Laila Hanna Amsso; Jad Merhebi; Kristian Kocevski; [2021]
    Nyckelord :Green marketing; Green demarketing; CSR; Motives; Consumption; Nonconsumption; Perception; Association; Circularity; Skepticism; Green marketing; Green demarketing; CSR; Motiv; Konsumtion; Antikonsumtion; Perception; Association; Cirkularitet; Skepticism;

    Sammanfattning : Allt fler företag börjar engagera sig i viktiga miljöfrågor till följd av den allvarliga klimatkrisen och pandemin har varit en bidragande faktor till detta uppvaknande. Det här är något som är synbart i företags olika marknadsföringskampanjer. LÄS MER

  3. 3. Grön marknadsföring - Beroende av förtroende : En kvalitativ studie om utformandet av förtroendeingivande grönmarknadsföring.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Linus Höglund; Erik Olsson; Jonatan Andervi; [2020]
    Nyckelord :Green marketing; Trustworthy; Trust; Grön marknadsföring; Förtroendeingivande; Förtroende;

    Sammanfattning : Det har skett en kraftig ökning kring intresset för hållbarhet de senaste två decennierna hos konsumenter. Företag har även insett att nyttjande av marknadsföring där de hållbara aspekterna lyfts fram lett till en ökad lönsamhet. LÄS MER

  4. 4. “If everyone knew, no one would buy Fast Fashion.” : A study on how Swedish Slow Fashion companies promote themselves in order to sustain a competitive advantage.

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Martina Jonsson; Martin Solaja; [2019]
    Nyckelord :Slow Fashion; Fast Fashion; Competitive Advantage; Promotion Strategy; Green Demarketing; Fashion Promotion; Motivational Factors.;

    Sammanfattning : Background: The globalisation of the fashion industry has allowed competition to increase and speed up the production. This has influenced supply chains to give up on ethical factors in order to push sales of cheap, Fast Fashion. LÄS MER