Sökning: "Green demarketing"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Green demarketing.
1. The Brand Implications of Green Demarketing
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : A significant part of the marketing profession consists of stimulating and expanding the demand for products and services. However, as society’s level of consumption increases at the same time as our resources decrease, the marketer’s role faces an inevitable change if the global environmental goals are to be achieved. LÄS MER
2. Hur gröna är gröna initiativ, egentligen? : En studie om den hållbarhetsrelaterade marknadsföringens inverkan på kritiska antikonsumenter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Allt fler företag börjar engagera sig i viktiga miljöfrågor till följd av den allvarliga klimatkrisen och pandemin har varit en bidragande faktor till detta uppvaknande. Det här är något som är synbart i företags olika marknadsföringskampanjer. LÄS MER
3. Grön marknadsföring - Beroende av förtroende : En kvalitativ studie om utformandet av förtroendeingivande grönmarknadsföring.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Det har skett en kraftig ökning kring intresset för hållbarhet de senaste två decennierna hos konsumenter. Företag har även insett att nyttjande av marknadsföring där de hållbara aspekterna lyfts fram lett till en ökad lönsamhet. LÄS MER
4. “If everyone knew, no one would buy Fast Fashion.” : A study on how Swedish Slow Fashion companies promote themselves in order to sustain a competitive advantage.
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Background: The globalisation of the fashion industry has allowed competition to increase and speed up the production. This has influenced supply chains to give up on ethical factors in order to push sales of cheap, Fast Fashion. LÄS MER