Sökning: "Gruppsamarbete"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet Gruppsamarbete.

  1. 1. Att undervisa om religion i en pluralistisk värld med hjälp av kooperativt lärande : En kunskapsöversikt.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Emelie Jonasson; Lisa Tassemeier; [2024]
    Nyckelord :religionskunskap; kooperativt lärande; pluralistiskt samhälle; skola;

    Sammanfattning : Denna kunskapsöversikt syftar till att skapa en överblick över vad som kännetecknar forskning om kooperativt lärande inom religionskunskap internationellt samt hur kooperativt lärande kan bidra till svensk religionskunskap i ett pluralistiskt samhälle. De behandlade frågeställningarna är: Vad kännetecknar forskning om kooperativt lärande i religionskunskapen? Hur används kooperativt lärande i religionskunskapen? På vilket sätt kan tillämpningen av kooperativt lärande i religionskunskapen bidra till det pluralistiska samhället vi befinner oss i idag? För att besvara dessa frågeställningar genomfördes en systematisk litteraturstudie i ERIC ProQuest och Primo-databaserna, där 11 vetenskapliga artiklar kartlades och analyserades. LÄS MER

  2. 2. Transforming a sport into an exergame : An exploratory study on how golfers interact with sports technology with game mechanics, and how it affects their golfing experience

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Peter Borojevic; [2023]
    Nyckelord :sports technology; games; exergames; game mechanics; golf; sportteknologi; spel; träningsdatorspel; spelmekanik; golf;

    Sammanfattning : Teknik med spelmekanik används allt mer i sportmiljöer, men både fördelar och utmaningar finns med denna typ av teknik. Nyligen har ett kommersiellt intresse riktats mot golf driving ranges och installation av spelsystem i dessa områden, men lite forskning har utförts om hur dessa installationer påverkar golfare under deras träning och hur spelare interagerar med dem. LÄS MER

  3. 3. Skarpa Projekt i Gymnasieskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Andreas Petersson; [2020]
    Nyckelord :Delaktighet; Entreprenöriellt lärande; Fenomenografi; Filmprojekt; Gruppsamarbete; Kreativ frihet; Kvalitativ metod; Meningsfullhet; Prestation; Skarpa projekt; Uppfattningar;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att få en inblick i gymnasieelevers upplevelser av att arbeta med ett skarpt filmprojekt (definieras i 1.3). Aktuell forskning belyser mestadels de positiva effekterna av entreprenöriellt lärande likt skarpa projekt. Denna studie fokuserar på elevers uppfattningar av projekt där skola och arbetsliv samarbetar. LÄS MER

  4. 4. Agile project management in the design stage – Construction projects possibilities to apply agile methods

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Axel Ekström; Emma Pettersson; [2016]
    Nyckelord :Agile project management; Project management; Construction process; Design stage; Change management; Continuous improvement; Agil projektledning; Projektledning; Byggprocessen; Projektering; Förändringsledning; Kontinuerlig förbättring;

    Sammanfattning : The construction industry has a clear process it follows therefore the working method within it also has become rigid. Through long time the stage-gate model has been used by the project management. Construction projects are often complex, have long stages and long decisions routes. LÄS MER

  5. 5. Miljöanpassad lekplatsutveckling för Vindögatans förskola

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Robin Layton; [2016]
    Nyckelord :lekplats; miljö; miljöcertifiering; barns utveckling; förskolegård;

    Sammanfattning : Våra kommande generationer är grunden till varför miljö och natur blir allt viktigare. Våra barn och barnbarn ska föra människosläktet vidare och förhoppningsvis leva i hållbar symbios med miljön. Barn bör kunna ha tillgång till en lekplats som är rolig och utmanande vilket öppnar möjligheterna för att skapa egen lek. LÄS MER