Sökning: "H M Hennes Mauritz AB"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden H M Hennes Mauritz AB.
1. Hållbarhetsredovisningens framtid Hur svenska företag kommunicerar sina hållbarhetsaktiviteter via sociala medier
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte : Syftet med denna studie var att fördjupa förståelsen av hur svenska företag kommunicerar sina hållbarhetsaktiviteter till sina intressenter via sociala medier. Metod : Vi har utfört manuella sökningar med utvalda nyckelord på Vattenfall AB:s och H & M Hennes & Mauritz AB: s (H&M) webbplatser och sociala medier, för att identifiera relevanta sökträffar. LÄS MER
2. Internationella kollektivavtal - att förebygga exploatering av arbetskraft hos textilindustrins leverantörer i utvecklingsländer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : Bangladesh utgör en av världens största textilproducenter och precis som för många av världens utvecklingsländer utgör textilindustrin en viktig inkomstkälla. Branschen är en av de mest utsatta sektorerna i världen, vilket har resulterat i att det kännetecknas av undermåliga arbetsförhållanden. LÄS MER
3. Hur kan man designa en global IT-leveransorgansation med avseende på funktionalitet och CSR?
Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : Syftet med denna rapport är att föra ett resonemang kring hur man skulle kunna utforma en global IT-leveransorganisation med avseende på funktionalitet och CSR. För att få en så stor verklighetsanknytning som möjligt har företaget H&M, Hennes & Mauritz AB, valts som studieobjekt. LÄS MER
4. Goda resultat genom goda gärningar eller snäll sidoverksamhet : Hur strategiskt är H&M:s arbete med CSR?
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Företags sociala ansvar är en fråga som har blivit allt mer aktuell de senaste åren. Det begrepp som oftast används när företagsansvar diskuteras är Corporate Social Responsibility (CSR). Även om alla inte är överens om att företag ska ta ansvar utöver det lagstadgade arbetar många företag idag aktivt med ansvarsfrågor. LÄS MER
5. Factors of branding : a Case Study of Hennes & Mauritz AB in China
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : H&M has been in China for three years. The consumers in China are still enthusiastic with this brand when the first store in the capital city, Beijing. In this paper, we use the concept of brand identity and brand image and outline a conceptual model for understanding and studying the customer experience of H&M in China. LÄS MER