Sökning: "H M kunder"
Visar resultat 11 - 15 av 36 uppsatser innehållade orden H M kunder.
11. CSR från teori till praktik : En branschöverskridande komparativ analys av fyra svenska företa
Master-uppsats, KTH/Industriell ekologiSammanfattning : Begreppet Corporate Social Responsibility (CSR) innebär att företagen har ett ansvar för den påverkan dess verksamhet har på samhället. Ansvaret består i att identifiera problemområden och frågor som berör företagets intressenter, d.v.s. LÄS MER
12. Zucchinipasta och yogabyxor - en studie om varumärkesutvidgning mot hälsorelaterade produkter.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Zucchinipasta och yogabyxor - en studie om varumärkesutvidgning mot hälsorelaterade produkter. Författare: Olivia Jörgensen och Gabriella Mattisson Nivå: Kandidatuppsats i Service Management, VT 2015 Handledare: Elin Bommenel Universitet: Lunds Universitet, Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management. LÄS MER
13. Flaggskeppsbutiker som marknadsföringsstrategi. : -En undersökning ur ett kundperspektiv.
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this study was to examine customer attitudes towards flagship stores and how they perceive them. To ascertain this, and obtain answers to the research questions covering the study's main issues, we decided to turn to the customers who recently visited a flagship store. LÄS MER
14. Sustainable outsourcing : Trends in the clothing industry
Kandidat-uppsats, KTH/Industriell produktionSammanfattning : Globalization has led to freedom of trade between countries and allowed people to accessitems that were previously unavailable to them. This has in turn also lead to competitive pricing, making it possible for businesses to access much wider markets. LÄS MER
15. Modebloggarnas makt : Hur produktplacering i modebloggar påverkar försäljningen i volymmärkesbutiker
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : By exposing their products in blogs, companies have the opportunity to reach out to hundreds of thousands of consumers daily. Instead of using conventional Internet advertising such as banners and ads, some companies chose to make use of product placement in blogs. LÄS MER