Sökning: "H M kunder"
Visar resultat 16 - 20 av 36 uppsatser innehållade orden H M kunder.
16. CSR ( Corporate social responsibility) : En studie om hur H&M:s kunder upplever företagets kommunikation av CSR på den inhemska marknaden.
Kandidat-uppsats, Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : .... LÄS MER
17. Du ska inte bita den hand som föder dig : En studie på effekterna av religion och etiska värderingars inverkan på internationell marknadsföring i Saudiarabien
Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Nyckelord: Kulturell påverkan, etik och religion, konsumentbeteende, internationell marknadsföring och svenskhet. Syfte Syftet med detta examensarbete är att skapa fördjupad förståelse för hur kulturella faktorer, såsom religion och etiska värderingar, påverkar svenska företags utformning av deras internationella marknadsföring med fokus på den saudiarabiska marknaden. LÄS MER
18. Serviceförväntningar hos kunder : En jämförande studie mellan Acne och H&M
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Denna uppsats behandlar service, ett fenomen som har växt sig starkare de senaste årtiondena och som har kommit att bli ett avgörande verktyg för många företag för att kunna skapa marknadsfördelar. Att ett företag förvaltar mötet dem och kunden emellan på bästa sätt är ofta en kritisk faktor för att få kunden att återvända till butiken även nästa gång. LÄS MER
19. Butiksmixens betydelse för skapandet av ett attraktivt köpcentrum : Vilken betydelse har ankarbutikerna?
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : De senaste åren har det byggts ett flertal nya köpcentrum runt om i Sverige, varav nyligen Modehuset i Hansa City i utkanten av centrala Kalmar. Då Modehuset innehåller liknande butiker till de köpcentrum som redan finns i Kalmar frågade vi oss varför de delvis väljer att etablera desamma och varför de istället inte valde att sticka ut med ett annorlunda butiksutbud. LÄS MER
20. Hur påverkas konsumenter av miljöattribut? : - en studie av butiken som upplevelserum
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Denna uppsats har sin utgångspunkt i den snabbt förändrade marknaden och det faktum att dagens konsumenter blir allt mer krävande och informerade. Det ställs högre krav på att företagen skapar attraktiva erbjudanden. LÄS MER