Sökning: "H M kunder"

Visar resultat 16 - 20 av 36 uppsatser innehållade orden H M kunder.

  1. 16. CSR ( Corporate social responsibility) : En studie om hur H&M:s kunder upplever företagets kommunikation av CSR på den inhemska marknaden.

    Kandidat-uppsats, Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Timur Akyildiz; Tobias Willenius; [2013]
    Nyckelord :CSR; H M; Consumer; Corporate social responsibility;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 17. Du ska inte bita den hand som föder dig : En studie på effekterna av religion och etiska värderingars inverkan på internationell marknadsföring i Saudiarabien

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Jenny Vikström; Evelina Manfredsson; [2013]
    Nyckelord :Economics; The impact of culture; ethics and religion; consumer behavior; International marketing; swedishness; Ekonomi; marknadsföring; IKEA; H M; Kulturell påverkan; etik och religion; konsumentbeteende; internationell marknadsföring; svenskhet;

    Sammanfattning : Nyckelord: Kulturell påverkan, etik och religion, konsumentbeteende, internationell marknadsföring och svenskhet. Syfte Syftet med detta examensarbete är att skapa fördjupad förståelse för hur kulturella faktorer, såsom religion och etiska värderingar, påverkar svenska företags utformning av deras internationella marknadsföring med fokus på den saudiarabiska marknaden. LÄS MER

  3. 18. Serviceförväntningar hos kunder : En jämförande studie mellan Acne och H&M

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Linn Ekman; Isabel Heilborn; [2012]
    Nyckelord :service; H M; Acne; kundkontakt; retail; contact with customer; word of mouth; store atmospheric; expectations; detaljhandeln; butiksatmosfär; förväntningar;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar service, ett fenomen som har växt sig starkare de senaste årtiondena och som har kommit att bli ett avgörande verktyg för många företag för att kunna skapa marknadsfördelar. Att ett företag förvaltar mötet dem och kunden emellan på bästa sätt är ofta en kritisk faktor för att få kunden att återvända till butiken även nästa gång. LÄS MER

  4. 19. Butiksmixens betydelse för skapandet av ett attraktivt köpcentrum : Vilken betydelse har ankarbutikerna?

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Anna Ljungfjärd; Linnéa Persson; [2010]
    Nyckelord :köpcentrum; butiksmix; ankarbutiker;

    Sammanfattning : De senaste åren har det byggts ett flertal nya köpcentrum runt om i Sverige, varav nyligen Modehuset i Hansa City i utkanten av centrala Kalmar. Då Modehuset innehåller liknande butiker till de köpcentrum som redan finns i Kalmar frågade vi oss varför de delvis väljer att etablera desamma och varför de istället inte valde att sticka ut med ett annorlunda butiksutbud. LÄS MER

  5. 20. Hur påverkas konsumenter av miljöattribut? : - en studie av butiken som upplevelserum

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Hanna Kantonen; Anna Krook; [2009]
    Nyckelord :servicescape; kundlojalitet; upplevelsemarknadsföring;

    Sammanfattning : Denna uppsats har sin utgångspunkt i den snabbt förändrade marknaden och det faktum att dagens konsumenter blir allt mer krävande och informerade. Det ställs högre krav på att företagen skapar attraktiva erbjudanden. LÄS MER