Sökning: "Hjarvard"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade ordet Hjarvard.
1. "Man blir en gladare och friskare människa av körsång" : En kvalitativ innehållsanalys om religiösa organisationers arrangerade aktiviteter och hur dessa marknadsförs
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : The present study has two aims. Firstly, it investigates whether religious organizations in the Stockholm area have adapted and designed activities for different target groups. Secondly, it explores the means by which such activities are marketed. LÄS MER
2. Traditionella medier möter nymedier : En fallstudie om public service och sociala medier
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : Old media meets new media - a case study of public service and social media. More traditional media such as public service-radio have faced challenges when digitalization allowed audiences to change platforms and use new medias. LÄS MER
3. Buddha på burk : En religionssociologisk studie av Rituals reklamfilm "The Ritual of Laughing Buddha"
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionenSammanfattning : This study has three aims. The first one is to review which Buddhist symbols are used in Rituals commercial “The Ritual of Laughing Buddha”, where Rituals is a cosmetic company, with a main focus on skin care. LÄS MER
4. Den sociala organisationen : En intervjustudie om svenska organisationers strategiska arbete med sociala medier
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Den teknologiska utvecklingen har skapat nya möjligheter för organisationer i deras externa kommunikation. Med framkomsten av sociala medier har organisationer fått en möjlighet att befinna sig på sina intressenters kanaler. LÄS MER
5. ”Nu är det mullornas tur att darra” : kampanjen #WhiteWednesdays som medialiserad subaltern counterpublic
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionenSammanfattning : The aim of this thesis is to study Iranian women's struggle against the mandatory veil, based on Nancy Fraser's (1990) theory on subaltern counterpublics and Mia Lövheim's (2012) use of Stig Hjarvard’s theory on mediatization of religion. Specifically, how the Iranian-exile Masih Alinejad's Twitter can be seen as an alternative sphere in which she creates a mediatized subaltern counterpublic for marginalized women. LÄS MER