Sökning: "IKEA strategi"

Visar resultat 21 - 25 av 34 uppsatser innehållade orden IKEA strategi.

  1. 21. Sociala företag - tillfällig hype eller medveten strategi?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elisabet Welinder; Susanna Karlsson; [2009]
    Nyckelord :Sociala medier; Sociala nätverk; Web 2.0; Relationsmarknadsföring; Word-of-mouth; Co-creation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : På senare tid har har företag i allt större utsträckning börjat använda sig av sociala medier för att hitta nya kanaler för marknadsföring och försäljning. Fenomenet har förändrat den traditionella bilden av hur människor söker, läser, skapar och utbyter information med varandra. LÄS MER

  2. 22. Nya ekologiskt hållbara material tillämpade på IKEAs madrasser

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Bernhard Lovén; [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Att som ett större företag profilera sig som miljövänligt är idag i princip ett krav snarare än ett mål. I takt med att antalet människor och dess konsumtionsvanor i stadig tak ökar, ökar samtidigt kraven på att faktiskt bidra till ett fungerande och socialt-, ekonomiskt och ekologiskt hållbart samhälle. LÄS MER

  3. 23. IKEA and CSR: Like Hand in Glove

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Paula Gronvius; Clara My Lernborg; [2009]
    Nyckelord :IKEA; CSR; CSR strategy; CSR communication;

    Sammanfattning : This paper focuses on why IKEA engages in CSR and what effects this has on strategy and communication. The research is based on IKEA Sweden and the interview scope of the essay consists of top management at IKEA headquarters and top and middle management at two IKEA stores. LÄS MER

  4. 24. Strategival och suboptimering - Kopplingen mellan lågkostnadsstrategi och suboptimeringsproblematik

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Markus Kroon; Daniel Månsson; [2008-08-12]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Företag strävar efter att synkronisera organisationens mål, strategi och styrning. Utifrån målen utarbetas en långsiktig strategi vilken ska genomsyra utvecklingen inom företaget. Den utformade strategin bryts ner och återfinns på en mängd nivåer inom organisationen. LÄS MER

  5. 25. Miraklet i Haparanda : En studie om IKEAs etablering i Haparanda

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Linnea Corell; Ida Eriksson; Isabell Skoglund; [2007]
    Nyckelord :Marknadsföring; Placehunting;

    Sammanfattning : Trots ett allt mer urbaniserat samhälle går tillväxten i Sveriges glesbygder framåt. Att näringslivets satsningar på mindre orter kan vara avgörande för hela regioners fortlevnad skapade ett intresse hos oss för vad som attraherar företag att etablera sig på dessa mindre orter. LÄS MER