Sökning: "IKEA strategi"
Visar resultat 21 - 25 av 34 uppsatser innehållade orden IKEA strategi.
21. Sociala företag - tillfällig hype eller medveten strategi?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : På senare tid har har företag i allt större utsträckning börjat använda sig av sociala medier för att hitta nya kanaler för marknadsföring och försäljning. Fenomenet har förändrat den traditionella bilden av hur människor söker, läser, skapar och utbyter information med varandra. LÄS MER
22. Nya ekologiskt hållbara material tillämpade på IKEAs madrasser
Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)Sammanfattning : Att som ett större företag profilera sig som miljövänligt är idag i princip ett krav snarare än ett mål. I takt med att antalet människor och dess konsumtionsvanor i stadig tak ökar, ökar samtidigt kraven på att faktiskt bidra till ett fungerande och socialt-, ekonomiskt och ekologiskt hållbart samhälle. LÄS MER
23. IKEA and CSR: Like Hand in Glove
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : This paper focuses on why IKEA engages in CSR and what effects this has on strategy and communication. The research is based on IKEA Sweden and the interview scope of the essay consists of top management at IKEA headquarters and top and middle management at two IKEA stores. LÄS MER
24. Strategival och suboptimering - Kopplingen mellan lågkostnadsstrategi och suboptimeringsproblematik
D-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: Företag strävar efter att synkronisera organisationens mål, strategi och styrning. Utifrån målen utarbetas en långsiktig strategi vilken ska genomsyra utvecklingen inom företaget. Den utformade strategin bryts ner och återfinns på en mängd nivåer inom organisationen. LÄS MER
25. Miraklet i Haparanda : En studie om IKEAs etablering i Haparanda
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Trots ett allt mer urbaniserat samhälle går tillväxten i Sveriges glesbygder framåt. Att näringslivets satsningar på mindre orter kan vara avgörande för hela regioners fortlevnad skapade ett intresse hos oss för vad som attraherar företag att etablera sig på dessa mindre orter. LÄS MER