Sökning: "IKEA strategi"

Visar resultat 16 - 20 av 34 uppsatser innehållade orden IKEA strategi.

  1. 16. Regler är till för att brytas

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Johanna Beckman Persson; Lisa Grönblad; [2012]
    Nyckelord :Consumer decision heuristics; Evaluation of alternatives; Decision process; Consumer behavior; High effort decision making;

    Sammanfattning : A purchase decision can be seen as a multifaceted context that raises many unanswered questions. Understanding the consumer's evaluation of alternatives is complex and should be studied at a deeper rather than wider scale. LÄS MER

  2. 17. CSR & Krishantering - Konsten att vara beredd för nya utmaningar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emelie Olivensjö; Elsa Gejrot; Rebecca Persson; [2011]
    Nyckelord :CSR; krishantering; företagskultur; kärnvärden; kommunikation; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: CSR & Krishantering – konsten att vara beredd för nya utmaningar Seminariedatum: 2012-01-12 Ämne/kurs: FEKH95, Examensarbete kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Elsa Gejrot, Emelie Olivensjö & Rebecca Persson Handledare: Lars Carlman Fem nyckelord: CSR, krishantering, företagskultur, kärnvärden, kommunikation Syfte: Syftet är att se om ett företags CSR-arbete tillsammans med dess strategi för krishantering kan skapa bättre förutsättningar för att möta nya etiska kriser. Vi har i arbetet med dunskandalen och syftet med det är för att visa läsaren hur det kan se ut i praktiken. LÄS MER

  3. 18. Uppskjutningsstrategin i varuproducerande företag : En kvalitativ studie om IKEA

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Marina Prnjak; Marina Uspor; [2010]
    Nyckelord :traditionell strategi; uppskjutningsstrategin; lönsamhet; kundanpassning; försörjningskedjan;

    Sammanfattning : Uppsatsen är uppbyggd kring företaget IKEA. Fokus ligger på uppskjutningsstrategin kring företagets arbete med att få kunden att vara delaktig i processen att få varorna färdigställda. I arbetet ligger det även fokus kring företagets kundnöjdhet, kundanpassning och lönsamhet samt hur de jobbar med dessa segment. LÄS MER

  4. 19. CSR som värdeskapande strategi

    Magister-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Anna Henriksson; Linnéa Sohlberg-Olsson; [2010]
    Nyckelord :CSR; CR; strategy; sustainability; accountability; responsibility; value; value-creating; strategi; CSR; CR; hållbarhet; ansvar; ansvarstagande; värde; värdeskapande;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att öka kunskapen och förståelsen kring CSR som värdeskapande strategi. Vårt angreppsätt utgår från hermeneutiskt forskningsstrategi. Vi gör en kvalitativ fallstudie av beskrivande karaktär genom intervjuer och granskning av offentliga rapporter från IKEA, Telenor och Sveaskog. LÄS MER

  5. 20. Obstacles of Lean Implementation in Retailing - A Case Study of IKEA

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ola Johnsson; Emil Nordmark; [2009]
    Nyckelord :Lean Retailing; Lean Implementering; Strategi Implementering; Paketering; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att utvärdera implementeringen av Ready to Sell paketlösningar som del av IKEAs Lean Retailing strategi och jämföra denna med tidigare forskning inom Lean implementering och strategi implementering. Metod: Studien använder sig av en kvalitativ metod där intervjuer har genomförts. LÄS MER