Sökning: "IKEA strategi"
Visar resultat 11 - 15 av 34 uppsatser innehållade orden IKEA strategi.
11. "Det enda konstanta är förändring" : En studie som undersöker det beslutsunderlag som ligger till grund för strategiska förändringar, samt vilken roll ekonomistyrningen har vid dessa beslut
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund och problem: Ett företags konkurrenskraft och överlevnadsförmåga hänger i mångt och mycket ihop med hur väl de kan förändra sig. Som ett verktyg för att hantera en föränderlig omvärld behöver företag därmed kunna förändra sin strategi, både på övergripande och detaljnivå. LÄS MER
12. Vikten av prestationsmätning : En utvärderingsstudie av P2P-processen på IKEA AB, Finance Services
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund: Prestationsmätning syftar till att implementera ett företags strategi. För att lyckas med det krävs tillgång till relevant information för att ta rätt beslut. Nya alternativa organisationsformer som shared service centres har lett till en ökad efterfrågan på ny anpassad ekonomistyrning. LÄS MER
13. Motstånd under implementeringsprocessen av automatlager : En fallstudie av IKEAs implementering av automatlager
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Företag är idag verksamma i en global värld där teknikens snabba utveckling och kundernas alltmer differentierade behov sätter sin prägel på det rådande dynamiska konkurrensklimatet. För att svara mot den dynamiska marknaden använder sig företag av olika strategier. LÄS MER
14. Kampen om talangerna - En fallastudie på IKEA IT
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur employer branding kan fungera som ett verktyg i syfte att attrahera IT-studenter som ska bli framtida unga IT-talanger. Detta kommer att besvaras med hjälp av fallstudie på ett svenskt IT-företag, i uppsatsen kommer vi att anta ett företagsperspektiv. LÄS MER
15. Samtalet på Facebook : En studie om IKEA Sveriges kommunikation i sociala medier
Kandidat-uppsats, Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : Introduction In this study, we have explained the complexities of social media, as it is still a relatively unexplored area. With the rapidly growing use of social media in recent years, companies have chosen to establish themselves in social networks to advertise themselves and communicate with their customers. LÄS MER