Sökning: "JOsefina"
Visar resultat 11 - 15 av 265 uppsatser innehållade ordet JOsefina.
11. At the Heart of the Transition? Making Sense of Agency, Policy, and Post-Politics within Just Transition in Scotland
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaperSammanfattning : Since the establishment of Scotland’s Climate Change Act, principles of just transition have been statutory and guiding the implementation of several policies on the area. Such policies have laid the foundation for collaborative governance efforts, that invites state and non-state partners to engage on the political arena. LÄS MER
12. Development of a Graphical User Interface Prototype for an Ambulance Dispatchment Simulator
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : This paper is based on Amouzad Mahdiraji’s research about an agent-based ambulance dispatchment simulator. A simulator which is currently not focused on visual user interfaces and usability. LÄS MER
13. Unga transpersoner och sång
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : Unga transpersoner är en växande elevgrupp vilket gör att allt fler sånglärare möter elever som identifierar sig som transpersoner i sin undervisning. En persons röst är nära sammankopplad med den personliga identiteten men det finns väldigt lite forskning om transpersoner i sångsammanhang. LÄS MER
14. Drivers of populism in post-apartheid South Africa : A critical discourse analysis of the Economic Freedom Fighters and AfriForum
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)Sammanfattning : This research aims to deepen the understanding of drivers of populism by analysing different camps in the debate around land reform, using South Africa as a case. The research is conducted through a critical discourseanalysis (CDA) of two actors that represent different positions in a deeply divided society. LÄS MER
15. Marley med licens att stötta : Betydelsen av hundunderstödd pedagogik
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur utbildade hundteam arbetar inom skola samt hundteamsförarnas upplevelse av vad denna insats har för betydelse för eleven. Studiens empiriska material har samlats in med hjälp av semistrukturerade kvalitativa intervjuer med åtta utbildade hundteamsförare. LÄS MER