Sökning: "singing pedagogy"
Visar resultat 1 - 5 av 43 uppsatser innehållade orden singing pedagogy.
1. Unga transpersoner och sång
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : Unga transpersoner är en växande elevgrupp vilket gör att allt fler sånglärare möter elever som identifierar sig som transpersoner i sin undervisning. En persons röst är nära sammankopplad med den personliga identiteten men det finns väldigt lite forskning om transpersoner i sångsammanhang. LÄS MER
2. "Hallå, hör du mig?" : Sångpedagogers upplevelser av klassisk sångundervisning på distans
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka klassiska sångpedagogers upplevelser av distansundervisning i enskilda lektioner i klassisk sång. Fyra pedagoger som är verksamma vid gymnasieskolor i Stockholm har intervjuats. Den sociokulturella teorin har använts i studien som teoretiskt perspektiv. LÄS MER
3. Taktarter och dans : en studie i hur taktarter kan användas i jazzdansundervisning
Kandidat-uppsats, Stockholms konstnärliga högskola/Institutionen för danspedagogikSammanfattning : The purpose of this essay is to inspire and find ways to incorporate different time signatures in jazz dance education. Through literature studies, a focus group and an own analysis leading up to the meeting with the focus group, I founded a base of knowledge, but also material to analyze. LÄS MER
4. Sångens effekt på stamning: En kvalitativ studie om sången som redskap till bättre talflyt och större självförtroende
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : Because I have stuttered for the most part of my life, I want to find out why it is that I don’t stutter when I sing. The purpose of the study is to find out if there is something within singing technique that can be applied to the common speech. LÄS MER
5. Vad säger vi egentligen? En kvalitativ studie om sångterminologi och dess påverkan på sångpedagogiken inom eftergymnasiala utbildningar
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : After many years of vocal studies we have experienced that the terminology within vocal education needs to be clarified. The purpose of this study was to research how different voice pedagogues in post-secondary school work with vocal registers and voice terminology, focusing on the female voice and the middle register. LÄS MER