Sökning: "Jenny Bodén"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Jenny Bodén.

  1. 1. Pedagogers upplevelser och arbete kring tillgängliga lärmiljöer : Faktorer som bidrar, med tillgänglighetsmodellen som analysverktyg

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Jenny Andersson; Jessica Bodén; [2018]
    Nyckelord :Delaktighet; grundläggande faktorer; social-; pedagogiskt- och fysisk lärmiljö; inkludering; relationer; tillgänglighetsmodellen; tillgänglig lärmiljö;

    Sammanfattning : Grundtanken till att vi valt detta specifika ämnesområde, tillgängliga lärmiljöer, är att vi i vår kommande yrkesroll som specialpedagoger kommer arbeta med att förebygga hinder och problem för att eleverna ska känna trygghet i skolan. Dessa två delar är av stor betydelse i vårt uppdrag som specialpedagoger. LÄS MER

  2. 2. En förskola med en planprincip med ett större gemensamt utnyttjat torg : – en konceptuell utformning där god rumslig upplevelse står i fokus

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser

    Författare :Nathalie Klasson; Jenny Källgård; [2018]
    Nyckelord :common used squares; interior square environment; space in space; architectural qualities; rooms for children; preschool architecture.; gemensamt utnyttjat torg; interiör torgmiljö; rum i rummet; rumslighet; arkitektoniska kvalitéer; rum för barn; förskolearkitektur.;

    Sammanfattning : Svenska förskolor har tidigare utformats med separataoch identiska avdelningar i vilka samtliga aktiviteter tarplats. Idag finns ett annorlunda synsätt vid byggnationerav förskolor som nu gestaltas med små hemvisten för olika åldersgrupper tillsammans med gemensamma rumför lek, skapande, vetenskap, musik och måltider. LÄS MER

  3. 3. Förskollärares syn på barns språkutveckling vid matsituationer

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Jenny Bodén; Lina Johansson; [2016]
    Nyckelord :Förskola; förskollärares uppfattningar; språkstimulering; måltidssituationer;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att genom några intervjuer belysa hur förskollärare tänker om sin uppgift att stimulera barns språkutveckling. Uitfrån syftet formulerades två frågeställnigar; Hur ser förskollärare på hur de arbetar för att stimulera barns språkutveckling i måltidssituationerna? Hur reflekterar och dokumenterar förskollärare barns språkutveckling i måltidssituationerna? Metoden som används är kvalitativa intervjuer med förskollärare på sex olika förskolor i tre olika kommuner. LÄS MER

  4. 4. Hur skapas en bättre markanvändning - en studie av områdena Vildanden och Sparta i Lund

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Fastighetsvetenskap

    Författare :Kristina Bodén; Jenny Olofsson; [2003]
    Nyckelord :Technology and Engineering;

    Sammanfattning : .... LÄS MER